L'Organització Mundial de la Salut (OMS) denuncia l'ús de cigarrets electrònics que tenen gust de xiclet amb la finalitat que els adolescents s’hi enganxin i d’aquesta manera ho converteixin en una addicció més.
"Manipular les seves ments"
L’OMS ha elaborat una sèrie de materials educatius adreçats a joves d’entre 13 i 17 anys i en què els explica de quina manera la indústria del tabac i productes afins "intenten manipular les seves ments" perquè se’n facin addictes.
La campanya critica especialment el disseny de cigarrets electrònics que "tenen gust a xiclet o llaminadura", però també denuncia altres exemples que promouen l’addicció dels joves: el patrocini de festes estudiantils, el “product placement” a les retransmissions d'esdeveniments juvenils i la presència de comercials de productes de venda online a les escoles.
Dia Mundial sense Tabac
L’OMS ha dissenyat una sèrie de kits de materials educatius dissenyats especialment per el Dia Mundial sense Tabac que se celebra aquest diumenge, 31 de maig. Inclou un vídeo educatiu, jocs i tasques per treballar a classe.
Per exemple, proposa un joc de rol perquè "els estudiants es posin en el lloc de la indústria del tabac" i entenguin què fa per manipular les seves ments.
Segons estimacions de l'OMS, hi ha uns 40 milions d'adolescents d’entre 13 i 15 anys que han provat el tabac, mentre que nou de cada deu fumadors habituals reconeix que es va iniciar abans dels 18 anys.