Els ciberdelinqüents són experts a jugar amb la por i posar molt nervioses a les víctimes per aconseguir que, en qüestió de segons, aquestes facin tot allò que ells volen. En els darrers anys, per culpa d'eines com la intel·ligència artificial, cada cop és més difícil detectar quan es tracta d'un missatge real o d'una mentida. Els delinqüents ho aprofiten per clonar pàgines web o per enviar missatges que sembla que arribin de l'empresa a la qual suplanten. Una de les estafes més habituals, és aquella en què els lladres es fan passar per la DGT. 

Has de pagar una multa 

Aquest cop arriba a través d'un missatge SMS, per part d'un emissor que assegura ser la Direcció General de Trànsit. El text informa que hi ha una multa pendent de pagar i amenaça que s'ha de fer ràpidament; en cas contrari, s'aplicarà un càstig i l'import augmentarà. 

El missatge acaba amb un enllaç que, si la víctima hi clica, alertada per la suposada multa, la porta a una pàgina web idèntica a la de la DGT, dissenyada perquè hi posi les seves dades bancàries, pensant-se que està resolent el problema. Lluny de la realitat, el ciberdelinqüent ha creat tota la trampa per aconseguir que el ciutadà faci una transferència econòmica.

Què fer si rebem l'SMS?

Hi ha vegades que el malson no acaba aquí i el lladre aprofita la informació que se li ha facilitat per fer transferències al seu compte corrent, abans que la persona afectada sigui conscient que ha estat víctima d'una ciberestafa. 

La DGT ha informat en un comunicat que mai no envia missatges a través d'SMS o de correus electrònics per informar d'una multa i que les úniques vies que utilitza són mitjançant el correu postal o la Direcció Electrònica Vial. En cas de rebre aquest missatge, els experts en ciberseguretat recomanen ignorar-lo i esborrar-lo immediatament, sense clicar mai a cap enllaç.

Ha passat alguna cosa que encara no surt a EL CASO?
Avisa'ns des d'aquí