A qui no li agrada veure, en directe, com el seu equip de futbol guanya un partit. Sigui més o menys important, com ara un partit de semifinals de la Champions o el clàssic. A tota persona fanàtica d'aquest esport li agrada seure davant el televisor, amb els amics, o baixar al bar de sota de casa i passar l'estona. Si, a banda de veure com l'equip guanya, podem estalviar-nos uns diners, millor encara, i per això moltes persones miren l'espectacle a través de l'ordinador o del telèfon mòbil gràcies a pàgines web o aplicacions de dubtosa procedència. Els últims mesos, de fet, s'ha detectat una estafa relacionada amb aquestes aplicacions gratuïtes en què, mentre el futbolista es dedica a marcar gols, el ciberlladre es dedica a robar. 

S'instal·la una aplicació que pot contenir un virus 

La Guàrdia Civil ha alertat d'una modalitat d'estafa en què l'usuari es descarrega una aplicació mòbil per poder veure aquests partits de futbol tan importants de manera gratuïta, a més, amb ofertes exclusives i regals molt potents. Lluny de la realitat, aquesta aplicació no només no ofereix el partit, sinó que té un virus que s'instal·la al mòbil sense que el propietari en sigui conscient. 

Mentre la víctima es baralla per veure el partit, el ciberlladre aprofita que té accés lliure al telèfon per quedar-se amb contrasenyes importants, com ara les del correu electrònic —on moltes vegades hi ha correus amb informació confidencial— o fins i tot les del banc, i aprofita per buidar el compte corrent en qüestió de segons. 

Davant d'aquest tipus d'enganys, els experts en ciberseguretat recomanen no fiar-se gaire d'enllaços de dubtosa procedència, sigui per instal·lar-se una aplicació al telèfon mòbil o per fer-lo servir a l'ordinador, i recomanen també no fiar-se d'aquelles pàgines que no són les oficials per veure els partits de futbol gratuïtament quan, en realitat, són de pagament. 

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.