Quatre homes van ser detinguts el passat 11 de març a Sant Antoni de Calonge, al Baix Empordà, acusats de delictes relacionats amb estrangeria i d'usurpació d'identitat. Aquests quatre homes, dos de nacionalitat pakistanesa i dos de marroquina, van fer-se amb els NIE de persones estrangeres regularitzades per poder treballar a les obres d'un complex residencial del municipi, a peu de platja, segons ha pogut saber ElCaso.cat, malgrat no tenir contracte laboral i haver d'abonar el 20% de la nòmina a les persones que els havien facilitat aquests documents. Va ser arran d'una trucada anònima que el cas va arribar a coneixement de la Policia Nacional espanyola que va obrir una investigació conjunta amb la Policia Local de Sant Antoni de Calonge i la Inspecció de Treball

La trucada feia referència a unes obres en concret, on quatre dels treballadors hi eren de manera, suposadament, il·legal. La intervenció dels cossos policials i dels funcionaris de Treball va revelar que, efectivament, dos homes pakistanesos i dos marroquins no disposaven de contracta laboral, havien arribat a l'Estat sense cap document vigent i els papers que van mostrar per identificar-se no coincidien amb la seva identitat real. La Policia Nacional va detenir aquestes quatre persones, mentre que Inspecció de Treball va obrir diversos procediments sancionadors contra l'empresa responsable d'aquestes irregularitats, ja que, segons han explicat fonts policials a ElCaso.cat, no es descarta que els facilitadors dels documents d'identitat fossin els mateixos gerents. 

Es van identificar amb una foto del NIE que tenien als mòbils 

Tots quatre detinguts van mostrar el NIE d'una persona estrangera, però en situació legal a l'Estat, que tenien en una fotografia als seus telèfons. El no tenir la documentació en físic ja va cridar l'atenció dels agents i en fer les comprovacions pertinents van confirmar que les identitats no quadraven. Les perquisicions van revelar que els facilitaven tant el NIE com les dades bancàries d'altres persones perquè poguessin treballar, tot i que sense un contracte legal ni estar donats d'alta a la Seguretat Social. Els llogaters de les identitats havien de pagar el 20% de les nòmines als facilitadors -que a hores d'ara es desconeix si eren els mateixos responsables de l'empresa o les persones a les quals pertanyien els NIE-. Els quatre detinguts ja han passat a disposició judicial, però la investigació continua en marxa per poder trobar més possibles implicats. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!