Trobat sa i estalvi el Ramon, el propietari de la casa que es va esfondrar dimecres a Vilanova de Bellpuig, al Pla d'Urgell, després de dos dies desaparegut. Els Mossos d'Esquadra l'han localitzat aquest divendres mentre conduïa per una carretera de Ponts, a la Noguera, a uns 50 quilòmetres del municipi on va tenir lloc el desafortunat accident que es va saldar amb quatre persones ferides, dues d'elles de gravetat. Si bé és cert que el Ramon va desaparèixer després de l'ensorrament, aquests dos fets no estaven relacionats i la policia catalana, amb ajuda dels Bombers de la Generalitat, va posar en marxa un dispositiu de recerca després que la seva família denunciés que no el localitzaven.
De fet, el Ramon -que, a part de propietari, també era el responsable de les obres que s'estaven duent a terme a casa seva- s'hi va quedar al lloc de l'incident, al carrer Major de Vilanova de Bellpuig, ajudant amb les tasques de desenrunament. Va ser posteriorment, durant la tarda del passat 28 de gener, que se'l va perdre la pista; no va avisar ni a familiars ni a amics, i aquests, angoixats per no saber què se n'havia fet d'ell, van avisar als Mossos. A la recerca també s'hi van sumar desenes de voluntaris del poble que van pentinar els voltants del poble, sense èxit. Finalment, aquest divendres se l'ha pogut trobar sa i estalvi, després d'haver-se posat en contacte amb la seva família per telèfon.
L'enfonsament va deixar quatre ferits, dos atrapats sota la runa
La casa en qüestió va col·lapsar poc després de les sis del matí de dimecres, deixant dos dels obrers atrapats entre la runa. Els Bombers van aconseguir rescatar un d'ells poc després d'arribar-hi, però van haver de passar hores fins que van poder treure el segon. Tots dos ferits van ser evacuats a l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida, on van ingressar en estat menys greu. Pel que fa als altres dos afectats, van patir lesions de caràcter lleu, afortunadament, i, després d'una primera assistència in situ per part dels sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), se'ls va traslladar al Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) de Mollerussa.
Tot i que les causes de l'accident encara es desconeixen, la principal hipòtesi apunta a les fortes pluges dels darrers dies com a causant de l'esfondrament. De manera preventiva es va desallotjar els veïns dels edificis adjacents i també es va revisar un altre bloc on també s'estan duent a terme obres.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!