Un incendi en un vaixell del port de la Ràpita, al Montsià, ha deixat tres ferits greus aquest dimecres. El telèfon d'emergències 112 ha registrat l'avís quan faltaven vint minuts per a les nou del matí i fins al lloc han enviat cinc dotacions dels Bombers de la Generalitat, tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i patrulles dels Mossos d'Esquadra i de Salvament Marítim. El foc s'ha generat arran d'una explosió que, segons les primeres hipòtesis, hauria estat provocada per una acumulació de gasos d'una bombona de butà de la cuina del veler. Els tres afectats són una dona i dos homes que han estat evacuats als hospitals Verge de la Cinta de Tortosa i al Comarcal d'Amposta respectivament.
La dona ha estat la víctima que ha patit les ferides més greus d'entre els tres afectats. Es trobava fora del vaixell, però ha patit cremades a la cara i a les cames. Pel que fa als dos homes, han estat atesos per inhalació de fum i tots tres han quedat ingressats en estat menys greu.
El vaixell estava a la marina seca quan s'ha produït l'explosió
El vaixell afectat, un veler d'entre deu i dotze metres d'eslora i construït amb fibra de carboni, es trobava a la marina seca del port, a tocar d'una benzinera, quan ha tingut lloc l'explosió. Els efectius dels Bombers han avarat l'embarcació a l'aigua ràpidament per poder dur a terme les tasques d'extinció amb més seguretat; a la seva arribada, les flames s'havien estès molt per tota la superfície del vaixell degut al material de fabricació, i fins a dos quarts de deu del matí no han pogut apagar el foc del tot. Per evitar fuites, han instal·lat boies al voltant de l'embarcació i s'ha activat en fase de prealerta el Pla especial d'emergències per contaminació de les aigües marines a Catalunya, el CAMCAT. Finalment, no s'ha acabat produint cap vessament.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!