Un incendi aquest dijous a la nit ha deixat tres ferits, dos d'ells greus, i ha obligat una trentena de veïns a autoevacuar-se a Reus. El foc es va declarar quan faltaven pocs minuts per a dos quarts de deu, que és l'hora a la qual el telèfon d'emergències 112 va rebre les primeres trucades alertant que hi havia fum i flama en un domicili del quart pis d'un edifici d'onze altures més planta baixa. Fins al lloc, el número 29 del passeig Prim de la capital del Baix Camp, es van activar quatre dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat, tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), així com patrulles de la Guàrdia Urbana de la ciutat.
Quan hi van arribar, el foc estava pràcticament apagat amb un extintor; segons sembla, havia calat foc la campana extractora d'un dels habitatges i les flames s'havien estès fins a l'habitació del costat de la cuina, on va afectar alguns dels mobles. Els Bombers van terminar d'extingir l'incendi i van revisar els punts calents per evitar que hi hagi una revifada, alhora que van ventilar el pis afectat i l'escala del bloc, que va quedar inundat per l'espès fum.
Els veïns s'autoevacuen per precaució
A l'arribada dels serveis d'emergències, es van trobar a una trentena de veïns al carrer. Tan bon punt van notar el fum, van decidir sortir al carrer, autoevacuant-se abans de l'arribada dels Bombers i de la policia, mentre que la resta d'inquilins de l'edifici van optar per confinar-se dins dels seus domicilis.
Pel que fa a l'afectació personal, tres veïns van haver de ser atesos pels sanitaris del SEM; un d'ells va poder rebre l'alta in situ després de comprovar-ne l'estat i donar-li una primera assistència, mentre que els altres dos van haver de ser evacuats amb les ambulàncies a l'hospital on van arribar en estat menys greu per inhalació de fum.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
