Barcelona serà una de les primeres ciutats d'Europa, juntament amb Santiago de Compostel·la, on es podran fer servir taxis voladors. Haurem d'esperar a 2022 per veure taxis pel cel de la ciutat però sembla que ja és oficial que Enaire, que participa en dos projectes europeus per posar en marxa dos aerotaxis, tal com ha avançat el diari El País, recollint les paraules del director d'aquest organisme espanyol, Ángel Luis Arias.

Els vols d'aquests drons-taxis es faran a Barcelona i Santiago de Compostel·la i es faran servir plataformes d'aterratge que s'instal·laran en zones obertes. Els taxis voladors, segons la companyia, volaran per espais oberts i es farà viatges amb persones i també amb ninots de prova.

Aparells sense pilot i amb capacitat de trasllat de persones

El projecte amb finançament europeu preveu sumar-se a la carrera que estan fent empreses d'arreu del món per posar en marxa, com més aviat millor, cotxes voladors. Tot i que encara està en fase molt inicial, les principals empreses aeronàutiques fa anys que han centrat part del seu esforç d'investigació en aquests vehicles del futur.

Tot i que aquestes proves que farà Enaire seran les primeres d'aquest tipus de vehicles voladors sense conductor a Barcelona, no seran les primeres que es faran a Espanya. L'empresa Tecnalia és una de les capdavanteres en aquesta carrera per posar en circulació cotxes voladors.

Imatge d'un Volocopter, un dels primers taxis voladors comercials.

Imatge d'un Volocopter, un dels primers taxis voladors comercials.

Segons recull també El País, l'any 2019 aquesta empresa espanyola va provar un vehicle volador amb una autonomia de 15 quilòmetres i capacitat per una persona, de màxim 150 quilos. Tecnalia ha participat també en projectes a escala mundial amb dos tòtems del sector, Boeing i Airbus.

Més empreses en la guerra pel sector

En aquesta guerra híbrida de tecnologia i automoció també hi participen altres empreses del sector dels vehicles. Sembla que serà un dels negocis del futur pròxim. L'expansió d'aquest tipus de vehicles, quan la regulació i la seguretat superin les traves que ara mateix han imposat als aparells voladors no tripulats amb capacitat de transport de persones.