És habitual que molts de nosaltres tinguem algunes manies o gestos conduint que no són adequats segons les normes de trànsit. El desconeixement del reglament no eximeix de complir-lo pel que hem d'estar atents als canvis i faltes per no cometre-les i exposar-nos a ser multats.

La Direcció General de Trànsit (DGT) sempre està atenta a les noves tendències en l'àmbit de la conducció pel que actualitzen les normatives perquè s'adaptin als usuaris i les tecnologies.

La feina de la DGT és el d'assegurar-se que els perills de les carreteres i els carrers es redueixen considerablement perquè els conductors, els seus acompanyants i els vianants no pateixin danys.

La curiosa multa a un conductor

Moltes persones opten per posar els llums d'emergència per avisar els cotxes que venen darrere que hi ha una retenció que pot ser provocada per obres o un accident. Doncs aquesta mateixa acció la va fer un conductor i va ser sancionat per això.

Els agents van detenir el conductor i li van explicar la raó de la sanció. Li van comentar que estava infringint l'article 109 del Reglament General de Circulació. Pel que sembla, s'ha de senyalitzar una retenció a través d'avisos reiterats amb els llums de fre o agitant el braç de dalt a baix.

DGT EP (2)

Control de trànsit / Arxiu

La multa per posar els llums d'emergència en aquesta situació pot ser de 80 euros a un màxim de 200 euros. Convé conèixer aquesta norma, ja que és una acció que molta gent fa sense saber que està prohibit.

Es recomana repassar les normes del Reglament General de Circulació per evitar tenir aquest tipus de problemes per una acció que creiem que estem fent bé. A ningú no li ve de gust haver de pagar una multa.

Les noves mesures de la DGT

Des de la DGT treballen sense parar per adequar les normes als temps actuals. Els canvis tecnològics als vehicles i en els elements de la carretera ho exigeixen.

De fet, s'està estudiant implementar una nova mesura de seguretat per als motoristes,  l'airbag que es col·locaria com una peça més de vestir i s'activaria en el cas que el conductor tingui un accident i caigui a terra.

De moment no és una mesura obligatòria, però s'està estudiant. Podria ajudar a salvar moltes vides i evitar conseqüències majors en cas de tenir un accident. Ja l'estan utilitzant alguns agents de la Guàrdia Civil i Pere Navarro no descarta que en un temps s'implementi de la mateixa forma que es va fer amb el casc.

El objetivo es el de reducir los accidentes y sus consecuencias. De hecho en la nueva actualización del reglamento se han regulado los problemas de los patinetes eléctricos y se ha implementado una enmienda que obliga a que sean utilizados con casco de seguridad.