L'eficàcia i rapidesa de tres agents de la Policia Local d'Esplugues de Llobregat li ha salvat la vida a una dona qui, aquest diumenge 31 d'agost, va patir una aturada cardiorespiratòria sobtada. La intervenció dels policies, amb maniobres de reanimació cardiopulmonar i l'ús del Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA) que porten al cotxe patrulla va ser clau per recuperar la víctima mentre s'esperava l'arribada dels sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) els qui la van evacuar posteriorment a l'Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí on va quedar ingressada fins que es recuperi.
Els fets van tenir lloc a l'interior de la Residència i Centre de Dia ORPEA de l'avinguda de la Miranda del municipi, on la víctima havia acudit a visitar una familiar, segons ha pogut saber ElCaso.cat. De sobte, la dona va manifestar trobar-se malament i abans que els treballadors del centre poguessin reaccionar, es va desplomar. Els treballadors van comprovar que no tenia pols i van trucar immediatament al telèfon d'emergències 112. Des de la central es va avisar a la Policia Local, que tenia una patrulla a prop, i els agents no van dubtar a actuar d'urgència.
Tres agents de la Policia Local salven la vida d'una dona en aturada cardíaca
Ràpidament, els tres agents de la patrulla van avaluar la situació i van començar les maniobres de reanimació cardiopulmonar manuals mentre agafaven el desfibril·lador del vehicle. Amb les descàrregues elèctriques del DEA van aconseguir que la víctima recuperés el pols poc abans de l'arribada de l'ambulància.
Des del SEM han volgut destacar l'actuació dels tres agents, agraint la seva col·laboració amb els sanitaris i felicitant-los pel "reconeixement precoç de la urgència mèdica" i la consegüent actuació que va permetre salvar-li la vida a aquesta dona.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!