Rosa López, més coneguda com a Rosa d'Espanya, per la seva representació del país en Eurovisió l'any 2002 després de passar per Operación Triunfo, fa més de 20 anys que està pujada als escenaris. Ara sembla que no està en el seu millor moment, després d'allunyar-se dels focus i dedicar-se a ser artista independent, sent la seva pròpia mànager i executiva de decisions. En una entrevista ha revelat la seva situació econòmica, encara que en termes ambigus, i com paga factures.
Rosa López confessa la seva situació econòmica
Compta sempre amb l'ajuda de la seva parella, Iñaki García, un policia d'Oviedo, amb qui defineix que fan "un equip meravellós" i del qual valora el suport "a nivell sentimental i també de feina". Per la seva part, l'Iñaki, descrit per la Rosa com una persona "bona, intel·ligent", parla d'ella sabent que viu la música des de sempre, que té molts somnis i que no és "gens ambiciosa amb els diners". A la vista està que la cantant no sol parlar de diners, encara que ha admès la importància del club de fans que té.
I és que la Rosa compta amb una comunitat privada d'admiradors a Facebook que se subscriuen pagant 4,99 euros. Segons explicava al mitjà Fórmula TV, aquest gest econòmic "sembla que no, però m'ajuda moltíssim. No hi ha feina, no hi ha concerts. Encara que tingués feina, això és una gran ajuda", confessant la seva dura situació després de la pandèmia del coronavirus. En la seva línia, recalcava: "A mi no m'agrada parlar de diners, m'agrada parlar de valors, però les factures les hem de pagar tots", acabava admetent.
El que ha de fer per pagar factures
També confessava els problemes que suposa no saber de negocis i haver d'enfrontar-se a una economia pròpia com a artista independent, amb les seves moltes dificultats: "Estaria bé que t'ensenyin què és una factura, què és una empresa," denunciava. És per això que necessita el seu club de fans més consolidat que mai per fer front a una de les situacions més difícils per als cantants en els últims anys. A part d'aquest ingrés econòmic i de les propietats que comparteix amb la seva parella, Rosa d'Espanya té intenció d'emprendre.

Rosa López / Beatclap
Al mateix mitjà confessava que té "molts somnis" i un d'ells és "muntar un negoci de carn vegetal". Davant del possible ensurt dels seus fans, assegurava: "Mai no deixaré la meva música, però tinc altres projectes. M'encanta ajudar. La música sempre estarà, però hi ha altres coses que a la gent li interessen de tu, que són els valors."
Rosa d'Espanya, la fama europea
Rosa López va saltar a la fama l'octubre de 2001, quan va aparèixer com a participant de la primera gala en Operación Triunfo. En el reality de cant va ser salvada en nou ocasions pels vots del públic i va acabar guanyant l'edició amb un premi de 90.000 euros, un cotxe i el seu primer contracte amb una discogràfica. Tanmateix, el 2017, López va confessar en una entrevista amb Javier Cárdenas no haver cobrat l'import del premi, a causa que el seu pare, que va custodiar els diners, va ser enganyat per una altra persona.
El març de 2002 va participar al costat dels altres dos finalistes del concurs a la gala per decidir qui representaria Espanya al Festival de la Cançó d'Eurovisió d'aquell 2002. Rosa d'Espanya, nom que va rebre abans de participar en el festival, va guanyar amb la seva interpretació de la cançó Europe's living a celebration, que va rebre el 49,9 % dels vots. Aposta encertada, perquè va quedar setena de totes les actuacions europees, amb 81 punts.