Els Mossos d’Esquadra han fet molt feliç una nena, veïna del districte de Les Corts de Barcelona, en retornar-li el seu violí que l’havien robat fa gairebé un mes. La col·laboració de la mare de la menor ha estat crucial per poder trobar l’instrument, que havia aparegut anunciat en una aplicació de venda d’objectes de segona mà.

Li roben el violí en sortir de classe

Fa gairebé un mes, el 10 de gener, la menor sortia d’una classe de música quan va ser abordada al mig del carrer per un home que li va prendre el violí a la força, amenaçant-la verbalment amb fer-li mal si no l’hi donava. La menor no va poder fer res per defensar-se, i el lladre va marxar amb el seu botí.

En arribar a casa seva li va explicar l'ocorregut a la seva mare, qui va pensar que possiblement el lladre voldria revendre l'instrument. Així, es va crear un compte a Wallapop i cada dia revisava els anuncis de violins que es publicaven, en cerca del que l'havien robat a la seva filla. Finalment, va donar amb l'anunci que esperava, i va quedar amb l'anunciant, una dona, per recuperar el violí amb el pretext de comprar-lo.

Trobat per un anunci de Wallapop

No obstant això, poc després de concertar la trobada per fer la transacció, tant l’anunci com l’anunciant van desaparèixer de l’aplicació, i la dona no es va presentar a l’hora i el lloc indicats. La mare de la nena, llavors, es va posar en contacte amb els Mossos d’Esquadra, i els va donar les poques dades que havia obtingut del perfil de l’anunciant. Només amb allò, i després d’una breu investigació, els agents van poder localitzar la dona que havia publicat l’anunci, i la van interrogar.

L’anunciant els va assegurar que no sabia que l’instrument havia estat robat perquè l’havia obtingut d’un tercer. La dona ha quedat sota investigació per un delicte de receptació, i l’instrument ha pogut ser retornat a la seva propietària.