Quatre adolescents, tres menors i un de 18 anys, van rebentar el vidre d'un cotxe aparcat en un hotel de Salt per emportar-se el que ells creien que era un portàtil. Els nois, residents d'un centre obert del municipi, van colar-se en un pàrquing subterrani per revisar els cotxes mirant de trobar res d'interessant. En un dels turismes van veure un aparell, molt semblant a un ordinador, i van decidir endur-se'l. Van agafar una pedra de grans dimensions, van trencar el vidre davanter i van saquejar el vehicle.
Els fets van ser denunciats el passat 8 d'agost, quan la propietària del cotxe i de l'aparell, que està valorat en 45.000 euros, es va adonar, a primera hora del matí, que li havien destrossat el turisme i que li faltaven diversos objectes personals, entre ells, aquesta màquina que serveis per detectar problemes cardíacs, com arrítmies, i per fer electrocardiogrames. Els investigadors dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Girona van revisar les càmeres de seguretat del pàrquing i van veure com la nit d'abans, cap a un quart de dotze, aquests quatre adolescents efectuaven el robatori.
Els nois són inquilins d'un centre obert de Salt
Gràcies a les imatges, els agents van reconèixer els nois, tots residents d'un centre de dia de Salt -el major d'edat és de nacionalitat algeriana- i van anar a buscar-los a les instal·lacions, on van localitzar també l'aparell mèdic. Es desconeix què pretenien fer amb ell, però tots quatre van quedar detinguts, acusats d'un delicte de robatori amb força a l'interior d'un vehicle.
Pel que fa a la resta d'objectes sostrets del cotxe, els investigadors els van trobar amagats en un bosc proper. Tot va ser retornat a la seva propietària i els nois van ser citats a comparèixer davant del Jutjat de Menors i del Jutjat d'Instrucció en funcions de guàrdia de Girona, respectivament.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!