Important cop dels Mossos d'Esquadra contra una organització criminal que es dedica al robatori de cotxes d'alta gamma a Catalunya i que tenia el seu amagatall a Alella, al Maresme, tal com ha pogut saber ElCaso.cat. La clau per detenir sis dels integrants suposadament relacionats amb aquest entramat, que robaven els vehicles i els aconseguien treure de l'Estat, ha estat la col·laboració entre la policia catalana i la Policia Local d'Alella, que va desplegar el Grup Operatiu de Seguretat Ciutadana (GOSC) per localitzar i arrestar els lladres, recuperant dos vehicles i material valorat, tot plegat, en 800.000 euros.

Detinguts a Mas Coll, a Alella

El passat 28 de juny, dissabte, la Unitat d'Investigació dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Roses va detectar que un vehicle que estaven buscant, que s'havia robat a la seva zona —un Ferrari 488 Pista, valorat en més de 300.000 euros— havia estat localitzat a Alella. L'error dels lladres va posar en alerta els Mossos, en saber que el cotxe podia ser a Alella, i, concretament, per la zona de la urbanització del Mas Coll. La col·laboració amb aquest grup especial de la Policia Local, el GOSC, va permetre una intervenció llampec que va permetre localitzar no només els vehicles, sinó també on s'amagaven. Tot i que dos dels suposats lladres van intentar fugir camp a través per una zona muntanyosa d’aquesta urbanització, l'activació del servei de drons del GOSC va permetre ubicar-los i arrestar-los.

Segons les diligències policials dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Roses, els arrestats —anglesos d'origen pakistanès i francesos d'origen magrebí— es dediquen a robar vehicles d'alta gamma aprofitant-se de la tecnologia, com ara la manipulació digital dels bastidors, el hackeig de les claus i també la falsificació de les plaques de matrícula per tal de poder sortir de l'Estat amb els vehicles sostrets i vendre'ls al mercat negre internacional. La policia catalana manté oberta la investigació per poder relacionar els arrestats amb més robatoris i poder perfilar el funcionament de la branca catalana d'aquesta organització, que es sospita que té derivades fora del país. La col·laboració diligent entre els Mossos i aquest grup operatiu d'Alella va permetre, per la investigació en marxa i el coneixement del terreny per part dels agents municipals, la detenció de les sis persones.

El paper del GOSC d'Alella

El Grup Operatiu de Seguretat Ciutadana (GOSC) de la Policia Local d'Alella és una unitat singular entre les policies locals del país, que ha fet una aposta per la tecnologia, la formació especialitzada i la intel·ligència policial, i que serveix de recurs operatiu útil no només a la policia del municipi, sinó també a altres cossos policials que operen o fan investigacions en aquest poble del Maresme. El GOSC disposa de drons, de material tecnològic encriptat, de lectors de matrícules i també d'una guia canina, especialitzada en la detecció de drogues. Fins i tot, aquest grup operatiu ha estat sol·licitat per altres cossos policials d'altres municipis per col·laborar amb ells, amb entrades judicials o vigilàncies discretes.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!