Les estafes cada cop són més sofisticades i intenten apel·lar a les emocions lligades a les marques comercials. És el cas de Rituals. L'empresa de cosmètica ha alertat als seus clients d'un increment d'estafes que suplanten la seva marca per robar dades personals i bancàries. Però ho fan d'una manera molt atractiva per a les víctimes potencials: amb regals i productes de franc, en molts casos aprofitant l'aniversari, tot i no encertar el dia. Aquesta suplantació d'identitat està feta de tal manera que és difícil de veure a simple vista que ens estan enganyant per tal de fer-se amb les nostres dades i embutxacar-se una bona quantitat de diners a costa nostra.
La marca neerlandesa ha detectat aquesta estafa per la qual intenten enganyar els consumidors a través de l'enginyeria social. Un dels mètodes que més fan servir és a través de la creació de perfils falsos a les xarxes socials. Un cop allà, com si fossin la veritable Rituals, promocionen els seus productes amb ofertes, però que no existeixen en realitat. A més, també disposen de canals directes, com ara els SMS o els correus electrònics. En aquest cas, envien missatges instant els usuaris a accedir a enllaços fraudulents amb la promesa d'un regal, una promoció o un producte exclusiu.
Objectiu de l'estafa i com evitar-la
Però, quin és l'objectiu de suplantar la identitat de l'empresa Rituals? Tal com explica l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, els ciberdelinqüents volen robar les dades personals i bancàries per cometre robatoris i estafes o, directament, per vendre-les al mercat negre més tard. Tot i que la majoria de les comunicacions fraudulentes les fan a l'atzar, hi ha ocasions a les quals els autors disposen de dades prèvies dels usuaris i les fan servir per fer més creïble l'engany. Rituals ha recordat que només es comuniquen a través dels seus canals oficials a les xarxes socials, la web o l'aplicació.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!