Operació de rècord al Port de Barcelona. Una investigació conjunta entre la Policia Nacional i el Servei de Vigilància Duanera, amb la col·laboració de la Drug Enforcement Administration (DEA) dels Estats Units, ha permès intervenir uns 1.500 quilos de cocaïna colombiana amagats en un contenidor que acabava d’entrar a Catalunya pel Port de Barcelona. La policia va trobar la droga amagada en un contenidor que, legalment, havia de portar cartó premsat.

La investigació va començar quan els agents van saber que hi havia una banda, instal·lada entre Panamà i Colòmbia, que intentava fer arribar quatre contenidors al Port de Barcelona. Ho van fer amb una estratègia coneguda de la policia, que és enviar diversos contenidors, i només un amb la droga, un fet que complica la seva detecció per part de la policia, que no obre tots els contenidors.

La DEA va avisar la Policia Nacional

Les gestions de l’agència antidroga, la famosa DEA, dels Estats Units a Panamà van permetre identificar quin contenidor era i va poder ser interceptat per agents de la Policia Nacional i els especialistes contra el narcotràfic del Servei de Vigilància Duanera a Catalunya.

El passat dimarts, els agents van poder comprovar que entre les primeres fileres de la mercaderia legal hi havia 50 bosses de droga. Es tracta d’una de les partides més grans intervingudes en un port de l’Estat espanyol, segons les informacions facilitades per la Policia Nacional. L’organització criminal que hi ha darrere va contractar empreses exportadores i importadores sense que els responsables d’aquestes empreses de transport internacional sabessin que estaven col·laborant amb el narcotràfic.

Una banda potent instal·lada a Barcelona

De les investigacions conjuntes de la DEA i la Policia Nacional, es creu que l’entramat criminal està arrelat a Barcelona i des d’aquí es volia moure la droga al mercat negre europeu, no només a la capital de Catalunya. Una anàlisi minuciosa del sistema de transport i ocultació d'aquesta gran partida de cocaïna permet afirmar als investigadors que, suposadament, es tracta d'una organització amb capacitat no només per extreure la càrrega il·lícita del contenidor en una àrea sotmesa a gran vigilància i control, sinó també per a la seva posterior distribució al mercat negre europeu.