Les estafes cada vegada són més detallades i difícils de detectar. Els estafadors ja no només suplanten les empreses, sinó que ho fan amb mètodes perquè els telèfons o correus electrònics que utilitzen per fer-ho siguin els de les mateixes companyies. Així les víctimes es confien i no s'adonen que en realitat és un frau fins que ja és massa tard, han donat totes les seves dades i els han robat els seus diners. Un d'aquests casos és el de la nova estafa que ha aparegut fent servir la pàgina de Vinted, tal com han denunciat algunes de les potencials víctimes a les xarxes socials.

Nous usuaris de Vinted, les víctimes potencials

En aquest cas, els estafadors busquen entre les possibles víctimes a persones que s'acabin de registrar en aquesta plataforma de compravenda de peces de roba de segona mà i no sàpiga molt bé com funciona. Per a detectar-los, revisen els diversos perfils de l'aplicació fins que en troben un en el qual l'usuari encara no té registrada cap venda. Aleshores, fent-se passar per "l'equip de Vinted", els ciberdelinqüents li envien un correu electrònic des de la direcció "no-replay@vinted.com", que pot semblar real i convincent, però que en realitat és falsa.

Al missatge, els estafadors adjunten una captura de pantalla d'un suposat comprador que estaria interessat en el producte que ha posat a la venda i on demanen un número de telèfon per posar-se en contacte. A més, també hi figura un enllaç que redirigeix a una pàgina fraudulenta que imita a la perfecció la de Vinted. És en aquesta pàgina falsa, on amb l'excusa d'una teòrica "ajuda", demanen comprovar la veracitat de la targeta de crèdit per poder confirmar que les dades són correctes i la persona és el seu propietari. Per això, envien un SMS fent un càrrec que has d'acceptar. És una pràctica normal en diverses empreses, tot i que acostuma a ser de 0 euros. En aquest cas, però, és de 500 euros i és real. Un cop s'accepta, els diners ja són dels estafadors.