La presó de Puig de les Basses, a la localitat de Figueres, a l'Alt Empordà, està fora de control. Aquest últim mes s'han viscut fins a tres agressions a funcionaris per part de reclusos, l'última aquesta mateixa setmana. Els fets van tenir lloc aquest passat dimarts, en l'últim dia de juny, durant el trasllat d'un intern des del DERT, el mòdul d'aïllament. De cop i volta, el reclús va propinar un fort cop de puny al cap al treballador, que va quedar noquejat i va caure a terra. Un cop estava allà indefens, l'home va seguir amb l'agressió i li va clavar de nou alguna puntada de peu que li va impactar a la cara.
Malgrat la violència de l'agressió, les lesions físiques que va patir el funcionari mentre desenvolupava la seva feina a la presó no van ser greus, encara que va necessitar rebre atenció mèdica. A això, però, cal sumar-li que casos com aquests, la majoria de vegades, comporten greus seqüeles en la salut mental i el benestar emocional dels professionals. Des d'UGT Presons, denuncien que no és un fet aïllat, ja que en només dues setmanes s'han produït tres agressions semblants a Puig de les Basses, i destaquen que els funcionaris treballen diàriament "en un entorn cada vegada més tens i insegur".
Tercera agressió a un funcionari en quinze dies a Puig de les Basses
La d'aquest dimarts va ser la tercera agressió a la presó de Puis de les Basses en només quinze dies. El passat 18 de juny, un intern molt violent va atacar i apallissar un dels funcionaris amb tanta brutalitat que fins i tot els altres reclusos van haver d'intervenir per separar-los. Només cinc dies després, el 23 de juny, es va viure un altre episodi semblant quan un reclús va atacar el metge a la consulta. El treballador va intentar fugir corrent, però l'intern el va atrapar, el va fer caure a terra i el va agredir a cops de puny i puntades de peu. Davant d'aquests episodis, des del sindicat exigeixen "més personal i mesures de seguretat per garantir la seguretat de tota la plantilla".
