Emmanillada i plorant. Vestida d’anar per casa i amb xancletes. Així, ahir a la tarda, la noia estrangera, de 25 anys, que els Mossos acusen del crim del Francisco, al carrer de l’Església, al centre de Calella, al Maresme, va sortir del tercer primera, detinguda per la policia. Ha passat la nit a la comissaria de Pineda de Mar a l’espera que els agents de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) enllesteixin l’atestat i les declaracions que volen fer, de l’entorn de la noia i també de la víctima, per entregar-la al jutjat de guàrdia que ha assumit el cas i que haurà de decidir si ingressa a la presó o no.

La investigació haurà d’aclarir què va passar la nit de dilluns a dimarts i com és que l’home, de nacionalitat espanyola, d’uns 60 anys, va acabar mort, lligat al llit i, tal com ha pogut saber ElCaso.cat, tot i el secret de sumari, amb signes de violència. Ella va explicar a una amiga seva, quan li va dir el que havia passat, que va ser en “defensa pròpia”. Caldrà veure si la seva versió quadra amb el que avui, els agents de la policia científica dels Mossos, trobin al pis, que continua precintat després d’estar tota la nit custodiat per la policia catalana, i també amb l’autòpsia de l’home, que es farà en les pròximes hores.
Més de deu anys al bloc, però desconegut
La dona, que es dedica a la prostitució, passava alguns dies i nits a casa d’aquest home, un pis que era de la seva propietat, comprat fa més de deu anys, tot i que tenia molt poca relació amb els veïns i no rebia visites de cap familiar. Ara no treballava i es passava el dia a casa. Sortia poc. I, quan ho feia, si es trobava amb algun veí, amb prou feines deia “hola”. Devia tots els rebuts, des de feia anys, de la comunitat. I a alguns dels veïns, fins i tot, els costa posar-li cara, tot i que, amb els altres, tots es coneixen. La noia que va ser arrestada pels Mossos, encara menys. Un dels veïns assegura que l’havia vista un parell de cops, entrant i sortint, però res més. Ahir, emmanillada, la van veure sortir del pis i pujar a un cotxe dels Mossos.

Una de les primeres incògnites que han de resoldre els agents de la DIC és saber quina relació tenien la dona i l’home; ell, de 60 anys, i ella, de 25. La policia sospita que la noia s’havia instal·lat a casa de l’home, tot i que no eren parella, però volen esbrinar a canvi de què. Es desconeix, també, si mantenien relacions sexuals o no. El que sí que han confirmat fonts de la investigació és que ella treballava com a prostituta. Les diligències policials, la seva declaració i també la declaració de les amigues d’ella ajudaran els investigadors dels Mossos a dibuixar l’escenari d’aquest estrany crim.
En defensa pròpia
Els fets, segons la declaració de la noia, són de la nit de dilluns a dimarts. Però no va ser fins al migdia d’ahir, 22 de juliol, que ella es va posar en contacte amb una amiga i va explicar què havia passat. Li va dir, però, que havia estat en defensa pròpia. L’home, assegura, la va voler atacar i ella, per defensar-se, el va agredir. L’amiga va trucar a la policia. Els Mossos es van presentar al pis i, tot i que primer la noia no obria, finalment van poder accedir al pis i ella va acceptar els fets. Va quedar detinguda al moment.

L’home, sense vida des de feia hores, estava al llit, lligat, segons ha pogut saber ElCaso.cat. Al voltant de dos quarts de cinc, els agents que van entrar al pis ja van confirmar que estaven davant del que tot semblava indicar: un nou crim. Es va activar la DIC, que és qui assumeix els homicidis, la policia científica —que ha continuat amb les seves tasques aquest matí— i també la comitiva judicial, que a primera hora del vespre va permetre l’aixecament del cadàver. La declaració de la detinguda i de l’amiga ajudaran els Mossos a teixir les primeres hipòtesis, a l’espera que els informes forenses i pericials també aportin llum al cas.
Consternació a Calella
Després de saber-se el crim, avui en aquest tram del llarg carrer de l’Església no es parla de res més. Tothom qui passa per davant del número 355 s’atura. Pregunten als veïns i a la botiguera de sota, que, com la resta de les persones de la finca, no saben res més que el que ahir, els Mossos, amb comptagotes, els van explicar, quan van picar a la porta de casa seva per saber si havien sentit crits o soroll la nit abans. Al bar, un parell de dones també parlen del mateix. I recorden un cas, també d’una dona matant un home, l’any 2023, a La Terraza de Pablo, situat al carrer Vallderoure, d’aquest municipi del Maresme.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!