Una noia de 17 anys es troba entre la vida i la mort després que un altre jove, de 20 anys, i amb qui s'investiga si eren parella, li hagi calat foc a Las Palmas de Gran Canaria. Els fets van tenir lloc la matinada de dimarts a dimecres, al voltant de les quatre, en un habitatge del carrer Roque Nublo, i fins al lloc es van desplaçar efectius dels serveis sanitaris i de la Policia Nacional. Quan van arribar-hi es van trobar una noia amb un 95% del cos cremat i un noi que presentava signes d'intoxicació per inhalació de fum. 

La menor va ser evacuada d'urgència en estat crític a l'Hospital de Gran Canaria Doctor Negrín. A causa de la gravetat de les ferides, però, va haver de ser traslladada en un avió medicalitzat fins a la Unitat de Cremats de l'Hospital Virgen del Rocío de Sevilla. Segons la víctima va poder explicar als policies abans de ser evacuada a l'hospital, havia estat el noi qui l'havia agredit i li havia calat foc amb material combustible. Per aquest motiu, els agents van detenir el jove, de nacionalitat marroquina, i el van traslladar a comissaria per prendre-li declaració. La menor, però, a causa de l'estat en què es troba, encara no ha pogut ser interrogada.

La menor estava tutelada i el noi acabava d'arribar en pastera

La menor cremada estava sota la tutela del Gobierno de Canarias i el centre de menors on vivia n'havia denunciat la desaparició feia uns dies. De fet, aquest mateix dimarts, poques hores abans que fos cremada viva, havien tornat a emetre una sol·licitud de recerca, segons ha explicat la directora general de Protecció de la Infància de les Canàries, Sandra Rodríguez. A hores d'ara, s'investiga si la menor tenia una relació amb el noi i si podria tractar-se d'un cas de violència masclista. Tot i això, ni la Policia Nacional ni l'Institut Canari d'Igualtat ho han pogut confirmar  i, per això, els Jutjats de Violència contra la Dona de Las Palmas de Gran Canaria no han intervingut en el cas.

Lloc on es van produir els fets. / Quique Curbelo, EFE

Per la seva banda, el noi, Albarrafía H., havia arribat en pastera a les illes Canàries el passat 2 de juny. Concretament, va arribar a Lanzarote, on va ser filiat fins a ser traslladat a un centre de primera acollida de Las Palmas de Gran Canaria. Com la majoria dels immigrants que arriben de forma irregular a les costes espanyoles, el jove va rebre el mateix dia del seu rescat al mar un acord de devolució al Marroc, si escau a la Comissaria d'Arrecife.

L'agressor assegura que va ser un accident mentre fumaven

Amb la menor debatent-se entre la vida i la mort a l'hospital, s'ha pres declaració al jove marroquí detingut, qui ha negat que l'hagués calat foc de forma voluntària. Segons la seva versió, tot va ser fruit d'un accident en incendiar-se el matalàs mentre estaven fumant al llit. Ara per ara, i a l'espera de conèixer la versió de la menor si pot recuperar-se de les cremades, la investigació es manté oberta per mirar d'esclarir els fets i comprovar si els dos joves eren parella. Els investigadors, però, treballen amb la hipòtesi que podria haver-hi una tercera persona implicada en els fets

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!