Atac a ganivetades en un institut de secundària de França. Un jove de 15 anys, estudiant del centre privat Notre-Dame de Toutes Aides de Nantes, ha matat en l'atac amb ganivet una de les seves companyes i ha ferit tres alumnes més, un molt greu i dos menys greus. Els fets han tingut lloc aquest dijous, 24 d'abril, al migdia, quan ha atacat quatre estudiants en dues classes diferents i ha acabat desarmat i retingut pels professors. Els responsables del centre han alertat als serveis d'emergències i els estudiants, d'entre 15 i 18 anys, han estat traslladats a una sala polivalent fins que han pogut ser evacuats.

La Policia Nacional francesa ha envoltat la zona i han detingut l'agressor. Els serveis d'urgències i les autoritats han enviat un equip d'assistència psicològica per als alumnes i el personal de l'escola. "Tothom ha entrat en pànic", ha declarat una alumna després de sortir del centre, mentre que un altre estudiant ha explicat que ha entès que passava alguna cosa greu en veure altres companys plorant.

L'autor d'aquest atac mortal és un jove de 15 anys que no estava radicalitzat ni tenia antecedents policials. De fet, segons han apuntat fonts de la investigació a la ràdio pública France Info, tindria un perfil més aviat depressiu. "Era un estudiant una mica estrany des de principis d'any", han asseverat uns quants testimonis a BFMTV. L'adolescent havia enviat aquest matí un correu electrònic a tots els estudiants del centre amb un document de tretze pàgines titulat "L'acció immunitària" on divaga sobre la societat i els efectes destructors de la globalització sobre l'ésser humà. "La revolta és la victòria més gran que podem assolir", diu un dels passatges d'aquest manifest.

Investiguen les causes de l'atac

Després d'aquest greu atac a aquest institut privat de secundària de Nantes, amb el presumpte autor dels fets detingut, s'espera que els ministres francesos d'Interior, Bruno Retailleu, i d'Educació, Élisabeth Borne, compareguin davant dels mitjans per explicar com es desenvolupa la investigació per esclarir què ha passat. Per la seva banda, diverses persones van començar a congregar-se davant del centre onha passat l'apunyalament, Notre Dame de Toutes Aides, per dipositar flors en homenatge a les víctimes.

Institut de Nantes on ha tingut lloc l'apunyalament. / Edgar Sapiña, EFE

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!