Poques pistes, ara mateix, de què va passar al tercer pis del bloc on aquest dimarts 30 de setembre al vespre, quan faltaven pocs minuts per a les nou, es va trobar el cos sense vida d'un jove d'uns 25 anys. Tal com ha avançat aquest matí ElCaso.cat, l'incident va ser alertat pels veïns, que van trobar el cos del jove al replà d'aquest pis, inconscient, amb, com a mínim, una ganivetada i un fort cop al cap, en un bassal de sang. Tot i que el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) va enviar una ambulància, ja no es va poder fer res per salvar la vida del jove, que no vivia al pis i que els veïns, interrogats per la policia, no sabien qui era. El cas, que està blindat i sota secret, ara per ara no ha fet gaires avenços. El grup d'Homicidis de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos d'Esquadra de la ciutat de Barcelona s'ha fet càrrec del cas i ha d’esbrinar qui el va ferir de mort i també què va motivar l'atac.
A darrera hora del vespre d'ahir, després d'haver pogut fer l'aixecament del cadàver, es va notificar la mort a la família del jove, que havia arribat al bloc amb una moto i que no viu a la zona. Es desconeix, més enllà de l'edat, la seva nacionalitat. Els Mossos, en el seu habitual excés de zel per amagar informació, han evitat confirmar l'origen de l'home que va ser trobat mort. La investigació ara haurà d'aclarir què va anar a fer en aquest bloc del Bon Pastor i si tenia coneixença amb un dels homes sobre qui la policia ha posat el focus, ara per ara, tot i que no l'han detingut: un conegut multireincident que viu just al pis on va ser trobat mort el jove i que té fins a la gorra a tots els veïns del bloc, per les festes que fa i també pels robatoris que, suposadament, comet per la zona.
Un dels veïns, sota la sospita dels Mossos
Ell nega cap vinculació amb els fets i assegura que ni va veure aquell noi, que no coneix de res, i també descarta qualsevol baralla a casa seva, ahir a la tarda. Sigui com sigui, però, tot i tenir un home entre la vida i la mort davant del seu pis, envoltat de sang, no va trucar al 112. Va ser una veïna d'un pis superior, del quart, qui va avisar els Mossos, juntament amb el president de la comunitat. Tant l'home que viu en aquest pis just davant d'on va ser trobada la víctima com la seva parella estan en llibertat, mentre avancen les investigacions —se li ha pres declaració i s'espera per si cal fer una requisa a casa seva.

La feina dels Mossos és aclarir també què feia allà el jove mort a ganivetades. Sobre la taula, dues línies d'investigació: era un repartidor que va ser citat allà o sabia perfectament on anava i coneixia l'home que hi vivia. En altres ocasions, persones desconegudes han estat al pis, en festes o per comprar i vendre objectes sostrets. Aclarir-ho serà clau per continuar amb les diligències que hauran d'ajudar a resoldre el crim, tot i que ara per ara no hi ha gaires pistes. Els veïns, més enllà de la troballa del cos, no han pogut ajudar més la policia. Els sorolls i l'entrada i sortida de persones que no coneixen és habitual a tot el bloc, i els veïns de bona fe que hi queden molts cops prefereixen ni sentir ni preguntar per evitar tenir problemes. Fa pocs dies, una veïna del mateix bloc, que va recriminar una acció incívica a un altre veí, gairebé va ser agredida, recorden els veïns.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!