Els Mossos han alertat pel seu compte de Twitter de l’últim intent fraudulent de fer-se amb les dades dels usuaris de Netflix. Aquest cop, els subscriptors reben un missatge al mòbil dient que no s’ha pogut fer el pagament per a continuar gaudint d’aquesta plataforma, i adjunten un enllaç a través del qual poden resoldre el problema.

L'estafa funciona de la següent manera: una vegada el client clica sobre l'enllaç, aquest el redirigeix a una pàgina web que es fa passar per l'oficial de Netflix. Un cop a dintre, el demanen les credencials d'accés a la plataforma, així com les dades bancàries per poder fer el suposat pagament de la subscripció.

Frau per 'smishing': què és?

Segons l'Institut Nacional de Ciberseguretat, el smishing és una tècnica d'obtenció fraudulenta de dades que consisteix a enviar un SMS per part d'un cieberdelinqüent fent-se passar per una entitat legitima. Normalment, el missatge conté un enllaç o un número de telèfon mitjançant els quals accedeixen a les dades privades de la víctima.

Què fer en cas d'haver picat

Si has rebut un SMS de Netflix, has clicat en l’enllaç i has introduït les teves credencials d’accés, no pateixis: hi ha una solució. El més important és comprovar si encara pots accedir al teu compte. Si és així, canvia immediatament la contrasenya. Per seguretat, si feies servir la mateixa clau en altres comptes, és recomanable que també les canviïs.

Si per contra no poguessis accedir-hi, hauràs de posar-te en contacte amb Netflix. De la mateixa manera, si has introduït les teves dades bancàries, hauràs de contactar la teva entitat bancària perquè bloquegin la teva targeta o per anul·lar qualsevol càrrec indegut.