Mesut Özil és un dels jugadors més mediàtics del món, encara que l'alemany ja no juga en una lliga de primer nivell continua sent tota una celebritat a les seves xarxes socials i els aficionats del Fenerbahçe turc, el seu actual club, el tracten com una autèntica estrella.
L'alemany ha tingut una carrera extremadament reeixida al seu país i fora d'ell. Va començar la seva trajectòria en el Schalke 04, l'equip de la seva ciutat, fins que va firmar el 2007 pel Werder Bremen amb el qual es va destapar com un dels centrecampistes més prometedors del moment, a més va destacar en el Mundial 2010 en el qual la seva selecció va arribar fins a les semifinals.
José Mourinho es va fixar en ell i el va estimar per ser el mitjapunta titular del Reial Madrid, va firmar amb els blancs a l'estiu de 2010 i després de tres temporades va sortir després d'uns problemes amb Mustafá Özil, el seu pare i agent, i Florentino Pérez. La seva destinació va ser l'Arsenal, amb el qual es va convertir en un dels futbolistes més ben pagats del món. El seu èxit més important va arribar a l'estiu de 2014 al Brasil, quan va guanyar el Mundial amb Alemanya.
Actualment, juga en el Fenerbahçe, l'equip del qual era seguidor ell i la seva família, que són d'origen turc, encara que establerts a Alemanya des de fa diverses generacions. Té 24 milions de seguidors a Instagram, la qual cosa el fa ser una persona amb les que les grans marques volen col·laborar.
El nou negoci d'Özil
Özil ha estat una persona amb un tremend esperit emprenedor, des de fa diversos anys ha volgut invertir en diverses entitats a la recerca de mantenir una font fiable d'ingressos quan la seva carrera esportiva acabi. Recentment, s'ha aventurat en un nou negoci amb el qual pretén competir amb les marques esportives més grans del món com Nike, Adidas, Puma o Under Armour.
El futbolista alemany ha mostrat diversos prototips de la seva nova marca de botes de futbol amb la firma de M1Ö, que representa el dorsal que portava a l'Arsenal i Reial Madrid i les seves inicials. Amb aquesta aventura empresarial el del Fenerbahçe es converteix en el primer jugador de futbol que treu al mercat la seva pròpia marca de botes.
L'objectiu d'Özil és el de competir amb Nike i Adidas, les dues empreses més grans del sector del calçat esportiu. De fet, l'alemany ha estat patrocinat per ambdues entitats al llarg de la seva carrera. Ara que el seu contracte amb Nike va finalitzar va decidir crear la seva pròpia empresa. La idea és la de posar uns preus de venda al públic molt similars a les de la seva competència, amb diverses gammes que van des dels 30 euros als 270.
Les inversions de Mesut Özil
La roba esportiva no és l'únic sector en què Özil participa, de fet és una persona summament activa en l'àmbit empresarial. És el propietari d'un equip d'eSports amb seu a Düsseldorf anomenat M10 eSports, que participa en els campionats alemanys de FIFA i Fortnite.
També és un dels accionistes del Necaxa, un equip de la lliga professional de futbol de Mèxic. En aquest projecte es va embarcar juntament amb l'actriu Eva Longoria i la model Kate Upton. Ha unit la seva passió per les criptomonedes en la seva gestió del club i ha ofert diversos NFT per als aficionats del club blanc-i-vermell de la ciutat d'Aguascalientes.
Ha invertit en altres sectors com el dels cosmètics comprant accions de l'empresa CTZN, també és un dels accionistes majoritaris de 39 Steps, una cafeteria molt popular que posarà una franquícia a Qatar a finals de 2022 i és un dels gestors d'Unity, que es dedica als suplements alimentaris per a esportistes, sent una idea original del seu company Mathieu Flamini, que ha destacat per la seva visió empresarial.