L'actitud d'una jove de 23 anys va fer aixecar les sospites d'un agent dels Mossos fora de servei que, aquest divendres, 8 de maig, va aconseguir evitar que la dona, juntament amb un altre home, robés joies d'un gran valor econòmic a una senyora de 86 anys de Barcelona. Segons ha informat la policia catalana, els lladres es van fer passar per tècnics d'una companyia de gas i van acordar prèviament una cita amb la víctima, amenaçant-la que, si no permetia la revisió, hauria de pagar una sanció de 300 euros. 

Es tapen per entrar a l'edifici 

Els fets van tenir lloc cap al migdia, quan el policia va veure una jove fent una fotografia a la façana d'un edifici situat al districte d'Horta-Guinardó. L'agent va veure com la jove entrava a l'immoble i es tapava la cara amb una gorra i un tapaboques per evitar ser gravada en cas que hi hagués càmeres de seguretat dins el portal. Davant aquesta actitud, el policia no va dubtar ni un segon i va trucar a la comissaria per tal que es personessin els companys de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USC). 

Mentre l'agent fora de servei esperava la patrulla dels Mossos, va veure com la dona sospitosa obria la porta a un altre home, que també s'havia tapat la cara amb una gorra abans d'entrar a l'edifici. Minuts més tard, van veure tots dos individus sortir de l'immoble i els van aturar i identificar. 

Joies de més de 3.000 euros 

Els agents van escorcollar els lladres i van confirmar que l'home portava al damunt joies —entre les quals hi havia arracades, anells i polseres— per un valor d'entre 3.600 i 4.000 euros. Els policies van entrevistar-se amb la víctima, una dona de 86 anys, que va informar que els lladres havien assegurat que eren revisors de gas i que havien concertat una cita per telèfon amb ella per tal de fer una revisi a la instal·lació. La dona, a més, va explicar que els individus l'havien amenaçat de pagar una multa de 300 euros en cas de no deixar-los treballar. 

Finalment, els Mossos d'Esquadra van detenir tots dos individus, acusats de ser els suposats autors d'un delicte de furt. Es tracta d'un home de 28 anys i sense antecedents policials i una dona de 23, amb dos antecedents previs relacionats amb els mateixos fets. La policia catalana, però, no ha comunicat la nacionalitat dels arrestats, que van passar a disposició judicial davant el jutge en funcions de guàrdia l'endemà, el dissabte, 9 de maig. Els agents van poder recuperar les joies i les van retornar a la propietària. 

Ha passat alguna cosa que encara no surt a EL CASO?
Avisa'ns des d'aquí