Greu accident aquest dimarts, 2 de setembre, al centre de Barcelona. Un agent de la unitat Guilles dels Mossos, els policies que patrullen la ciutat amb moto, ha resultat ferit greu després d'impactar contra l'aparador d'una botiga del número 33 de la Via Laietana de la capital catalana durant la persecució de tres lladres magrebins que acabaven de robar un rellotge d'alta gamma en aquesta zona del centre de la ciutat. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, l'agent ha patit la secció del tendó i l'artèria del braç i l'aplicació d'un torniquet, per part d'agents de l'ARRO dels Mossos, que han assistit en primer moment el policia ferit, li ha salvat la vida.

Els fets han arrencat a primera hora de la tarda, quan agents de la comissaria de Ciutat Vella dels Mossos han estat alertats d'un robatori d'un rellotge, amb el mètode de l'estrebada a la zona. Els autors del robatori han començat a córrer i s'ha iniciat una persecució policial pels carrers de Barcelona. Els agents de paisà, els coneguts com a Fura, han demanat suport a la unitat dels Guilles dels Mossos d'Esquadra, la unitat especialitzada a fer servei amb motocicletes de gran cilindrada, que s'han afegit a la intervenció de manera immediata.

Entre la seva polivalència hi ha la de poder activar-se ràpidament i recórrer els carrers del centre de la ciutat a gran velocitat. Durant la persecució, un dels agents dels Guilles, que circulava pel carril bici per poder enxampar un dels lladres, ha xocat contra la vorera, s'ha desestabilitzat i ha perdut el control del vehicle, encastant-se a l'aparador d'una botiga d'electrònica situada al número 33 de la Via Laietana, tal com es pot veure en aquesta imatge que ha pogut aconseguir ElCaso.cat.

Assistència mèdica urgent

Mentre arribava el Servei d'Emergències Mèdiques —SEM—, una unitat de l'Àrea Regional de Recursos Operatius —ARRO— s'ha desplaçat immediatament a socórrer el company que s'havia ferit a la mà i al braç. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, el policia tenia el tendó i l'artèria seccionats i els seus companys de l'ARRO li han hagut d'aplicar un torniquet per poder salvar-li la vida. Un cop han arribat els efectius del SEM, l'agent ha estat estabilitzat i ha hagut de ser traslladat a l'hospital, on se li hauran de practicar les cures pertinents. L'acció dels agents de l'ARRO ha estat clau, asseguren fonts mèdiques, per salvar la vida del policia, que en el moment dels fets estava perdent molta sang.

Altres agents finalment han pogut localitzar els tres individus que havien furtat el rellotge d'alta gamma a una altra persona. Els homes han quedat detinguts com a suposats autors d'un delicte de robatori amb violència i d'un delicte de desobediència als agents de l'autoritat. A hores d'ara els Mossos no han confirmat la nacionalitat dels detinguts, però es tractaria de tres joves, d'entre 19 i 22 anys, que entre ells acumulen vint antecedents policials, tots tres, segons ha pogut saber ElCaso.cat, magribins. Els agents han pogut retornar el rellotge al seu propietari.

Una altra vida salvada

Aquest cap de setmana la història es va repetir. Un enfrontament entre un grup de persones d'ètnia gitana i un home, en un bar xinès de la rambla de Prim, també a Barcelona, va acabar amb un dels responsables del local tirotejat, tal com va avançar ElCaso.cat. L'acció també d'un equip de l'ARRO dels Mossos, aplicant un pegat toràcic al ferit, va fer que es pogués estabilitzar la víctima i que pogués ser traslladada, tot i que greu, però fora de perill, a un centre mèdic. Tot i que els agents de l'ARRO, com d'altres unitats del cos, porten a sobre material mèdic, com el torniquet o pegats toràcics, ho fan a risc personal seu. El cos nega cap responsabilitat en l'aplicació d'aquestes eines mèdiques que salven vides i tampoc facilita formació als seus agents en primers auxilis. El darrer curs que es va fer en l'especialitat d'ARRO, organitzat des de Barcelona, sí que va oferir formació en aquest aspecte, però els patrullers de la policia catalana, els primers a arribar en moltes ocasions a incidents crítics, no tenen cap formació de medicina tàctica —si més no, facilitada per l'administració. Molts agents, això sí, fan formacions personals i disposen de material propi, finançat per ells mateixos.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!