Tres treballadors han mort en una granja de Navarra després de quedar atrapats en un dipòsit de purins. En rebre l'avís, els serveis d'emergència es van mobilitzar ràpidament per rescatar i assistir les víctimes, tres homes de 33, 37 i 61 anys, tots ells família, però al final no es va poder fer res per salvar-los la vida. El cos de les víctimes es va traslladar per fer-los una autòpsia, tal com marca el protocol, però tot apunta que les causes de la mort són la manca d'oxigen i la inhalació de gasos tòxics.
Els fets van tenir lloc ahir, dia 4 de novembre, cap a un quart d'una del migdia, en una granja situada al Salobrar, al terme municipal de Pitillas. Els tres treballadors van quedar atrapats dins la fosa dels purins, un dipòsit on s'acumulen excrements i orina. A causa dels gasos que treuen aquestes substàncies, l'espai de la fossa té poc oxigen i pot causar asfixia i ofegament. En rebre l'avís, el Centre de Gestió d'Emergències de SOS Navarra va enviar cap al lloc dels fets diversos efectius de bombers del parc de Tafalla i el Grup de Rescat Tècnic (GRT) amb un helicòpter de rescat. A més, també es van mobilitzar l'equip mèdic de Caparroso, una ambulància de suport vital avançat, un helicòpter medicalitzat, una psicòloga i Atenció Ciutadana i Grup Judicial de la comissaria de Tafalla.
Un tràngol pel poble
La tragèdia ha colpit el municipi de Caparroso, d'on venien els tres treballadors morts. Algunes formacions polítiques i sindicats van transmetre el seu condol i commoció davant d'aquests fets tan impactants. Aquest nou cas s'ha convertit en el més greu registrat a l'Estat espanyol en granges des de l’abril del 2003, quan quatre membres d’una mateixa família van morir per respirar gasos tòxics en una explotació ramadera de Múrcia.
