Una dona de 57 anys ha mort aquest diumenge en un incendi a casa seva a Vilanova i la Geltrú, al Garraf, en què també ha perdut la vida el seu gos. Passaven pocs minuts de la una de la matinada quan els serveis d'emergències rebien l'avís que hi havia fum dins un habitatge situat a la primera planta d'un bloc de pisos del carrer Bonaire. Immediatament, s'hi han activat tres dotacions dels Bombers de la Generalitat, entre els quals una Bomba Rural Pesant i una Bomba Urbana Lleugera del parc de Vilanova i la Geltrú, i una autoescala del parc de Vilafranca del Penedès.
Quan han arribat al lloc, els equips de rescat han tret a la dona de l'interior de l'habitatge, però malgrat els intents de reanimació per part dels sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que hi han enviat tres ambulàncies, ja no s'ha pogut fer res per salvar-li la vida. Dins el pis, també s'hi ha trobat mort el gos de la víctima. Els Bombers han pogut apagar el foc, que ha afectat mobiliari del menjador, i han fet tasques de ventilació de l'immoble, que no ha quedat afectat estructuralment. Els Mossos d'Esquadra s'han fet càrrec de la investigació per esclarir les causes de l'incendi.
Segons incendi mortal en tres dies
El de Vilanova i la Geltrú és el segon incendi mortal que es produeix a Catalunya en només tres dies. Aquest divendres, 1 de maig, una dona de 48 anys va morir en declarar-se foc a la cuina de casa seva a Sant Pau de Segúries, al Ripollès. Va ser la parella de la víctima, un home de 54 anys, i que també va acabar ferit menys greu, qui es va despertar cap a la una de la matinada perquè no parava de tossir i va descobrir que tota la casa s'havia omplert de fum. En buscar la dona, la va trobar inconscient a la cuina i va alertar els serveis d'emergències, però quan hi van arribar ja no van poder fer res per salvar-li la vida.