El cèlebre fotògraf Alberto Clavijo, de 32 anys, ha mort aquest divendres a ciutat de Mèxic, segons ha explicat als mitjans locals el periodista mexicà Daniel Bisogno, amic del difunt. Segons ha relatat, Clavijo s'hauria precipitat des d'un quart pis durant un esdeveniment promocional de la marca Smirnoff en un edifici del Parque Bicentenario, que ja havia estat denunciat per la ciutadania com a poc segur a l'hora de celebrar festes o concerts on s'ajuntaven moltes persones. 

Tràgic accident 

Segons Daniel Bisogno, Clavijo va caure des del quart pis de l'edifici, sense que poguessin fer res per evitar-lo. "El van transportar en ambulància, però, desgraciadament, els metges de l'hospital espanyol on va ingressar no van poder fer res per ell". El periodista ha explicat que es trobaven al Parque Bicentenario cobrint un esdeveniment promocional entre la marca de vodka Smirnoff i la banda de música RBD quan va ocórrer la tragèdia. 

Bisogno ha expressat el seu condol a la família de Clavijo, amb qui eren bons amics, i ha criticat la poca seguretat de l'esdeveniment. "En aquestes festes, on es preocupen tant per la vestimenta o pel so, haurien de preocupar-se més per la seguretat dels periodistes. No hi ha pretext perquè Alberto estigués en un lloc on no hi havia cap avís de perill. El lloc hauria d'haver estat protegit pels agents de seguretat", ha expressat el periodista. 

Per la seva part, la marca Smirnoff ha volgut deixar clar que no han tingut res a veure amb l'organització de l'esdeveniment. "Hem contactat amb les persones indicades i organitzadores de l'esdeveniment per entendre el que ha passat i ajudar en aquesta situació", han expressat en un comunicat. "Cal aclarir que el grup, imatge de la campanya, ni el seu equip han format part de l'organització de l'esdeveniment i tampoc es trobaven al lloc durant l'ocorregut". 

Alberto Clavijo, oriünd de Logronyo, va iniciar la seva trajectòria professional a Espanya, participant com a col·laborador al portal d'actualitat LGBTQ+ Shangay. Més endavant, va traslladar-se a Mèxic on va començar a guanyar notorietat amb les seves fotografies. En aquest país va fundar El Clavo, la seva marca i agència creativa, amb la qual es dedicava a fotografiar famosos mexicans i reivindicar els drets de la comunitat LGBTIQ+.