María León ja ha sortit de declarar en el judici al qual s'enfronta a penes de presó per l'aldarull que va protagonitzar l'any 2022 a Sevilla. L'actriu sevillana ha assegurat aquest divendres al Jutjat Penal número 12 de Sevilla que ha desenvolupat "fòbia a la policia" després de la suposada agressió a una agent l'1 d'octubre de fa poc més de dos anys a la capital andalusa. "No és la nit de la qual més orgullosa em sento de com em vaig comportar", ha asseverat. L'acusada s'enfronta a una petició de pena de presó i al pagament de multes per l'incident que va protagonitzar, juntament amb tres persones més, contra una patrulla de la Policia Local de Sevilla.

Les declaracions d'aquest divendres en el judici han arribat per una petició de María León, que va sol·licitar ser l'última persona en fer-ho al procés i només ha contestat a les preguntes de la defensa. Lluny d'acceptar la presumpta agressió física als agents de la Policia Local de Sevilla, l'actriu ha demanat perdó per l'"ús de les paraules" que va poder fer servir aquella nit, per assegurar que "mai" va ser violenta amb els agents que la van detenir el 2022, segons recull EFE. Especialment, amb una agent que ha relatat al judici que va ser agredida i insultada per la principal acusada.

Demanen fins a dos anys i un dia de presó 

Ara per ara, a l'espera de com hagin calat les declaracions de l'actriu sevillana, a María León se la considera presumpta responsable d'un delicte d'atemptat i un altre de lleu de lesions, mentre que els dos homes que l'acompanyaven són considerats suposats autors de delictes d'atemptat i resistència a l'autoritat, respectivament. La Fiscalia de l'Audiència de Sevilla demana 21 mesos de presó per a l'actriu i el pagament de dues multes: una de 720 euros pel delicte lleu de lesions i una altra de 100 euros per danys a una agent. D'altra banda, els policies locals afectats sol·liciten dos anys i un dia de presó i el pagament d'una multa de 5.400 euros pels delictes d'atemptat contra l'autoritat, desobediència i lesions.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!