T'han robat el mòbil a Barcelona? Alerta, potser no només has perdut l'aparell, també pots ser víctima d'estafes. On acaben els mòbils robats al centre de Barcelona? Qui els compra i en treu profit? Ho descobrim en un nou capítol de ElCaso Exprés.


Els Mossos d'Esquadra han desmantellat aquest dijous, 17 de juliol, una organització criminal que, des del Raval de Barcelona, al centre de la ciutat, es dedicava a comprar mòbils robats per aprofitar-los per fer estafes. Segons les investigacions dels Mossos, que podem avançar a ElCaso.cat, una màfia pakistanesa compra els mòbils que acaben de ser robats i, amb enginyeria social, intenta desbloquejar-los. T'envien missatges, pensant que d'aquesta manera podràs recuperar el mòbil. Quan els desbloquegen, els aprofiten per fer estafes.

Amb els mòbils robats poden accedir als teus comptes i buidar-te’ls, o fer-los servir per fer noves estafes. El cop dels Mossos contra aquesta màfia, una investigació d'un equip conjunt ampli amb agents de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) de Barcelona, la Unitat d'Investigació de la comissaria de Ciutat Vella i l’Àrea Regional d’Investigació (ARI) de la regió de Barcelona, s'ha fet pel delicte de receptació, que vol dir comprar coses que saps que són robades, però també per estafes, les que feien amb els mòbils robats i que compraven als lladres que actuen al centre de Barcelona. Els habituals saben on vendre el mòbil. És un negoci rodó.

Després, cap al nord d'Àfrica

Després d’un parell de mesos, i per lots, aquests criminals tornen a vendre els mòbils a una altra organització, que acaba traient els terminals del país i els envia al nord d’Àfrica. Ara, amb la documentació intervinguda, aparells electrònics i centenars de mòbils i diners en efectiu, a més dels disset arrestats, els Mossos podran iniciar una segona fase de la investigació, també per aclarir qui els exporta, de manera il·legal, cap al Marroc.

🔴 Tots els capítols de ElCaso Exprés, l'actualitat en menys d'un minut