El conflictiu i fastigós pàrquing ocupa ubicat en un edifici al número 45 del carrer de Burgos de Terrassa, a l'encreuament amb el carrer de la Corunya, ja és història. Després que el passat cap de setmana es produís una baralla tumultuària amb matxets i bats de beisbol per uns robatoris comesos pels ocupes que hi vivien, tal com va avançar ElCaso.cat, entre aquest dijous i divendres s'ha dut a terme el seu desallotjament i la clausura de l'accés a l'aparcament en un operatiu conjunt entre la Policia Municipal, els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional. "Feia temps que treballàvem en aquesta ocupació, fent-ne seguiment i l'operatiu ha significat la conclusió de molta feina. El context que s'havia generat entorn d'aquest bloc era preocupant, el veïnat ens ho havia fet saber i és la nostra obligació garantir la bona convivència al barri", ha apuntat el tinent d'alcalde de l'Ajuntament i regidor de Seguretat, Xavier Cardona.

Un pàrquing fastigós i focus de delinqüència

En el moment del desallotjament, a l'interior de l'aparcament hi havia nou persones que han quedat identificades, dues de les quals menors de 17 anys. D'aquestes, cinc han estat detingudes per la Policia Nacional per infringir la llei d'estrangeria. A més, també s'ha fet una notificació per qüestions d'higiene i salubritat, ja que totes aquestes persones malvivien en un espai fastigós regnat per l'olor de pixats, els excrements i altres deixalles que feia que la situació fos insostenible, tal com es pot veure en unes imatges de l'espai a les quals va tenir accés ElCaso.cat.

parquing ocupa terrassa
Efectius policials entrant al pàrquing ocupa. / Ajuntament de Terrassa

En acabar el desallotjament, els serveis de neteja municipal han accedit a l'aparcament i s'han endut diversos mobles i materials. En acabar, s'ha clausurat el pàrquing i se n'ha segellat l'entrada. S'han ofert els serveis municipals disponibles als ocupes desallotjats, però tots ells els han rebutjat. Es tracta de persones de nacionalitat marroquina, gairebé totes amb antecedents per diversos delictes i que no paraven d'ocasionar molèsties als veïns pels constants aldarulls i robatoris per la zona.

Desallotjat després d'una baralla multitudinària amb policies ferits

El desallotjament del conflictiu pàrquing s'ha dut a terme poc després que ElCaso.cat avancés que s'havia produït una baralla multitudinària amb matxets i bats de beisbol que va deixar dos agents de policia ferits. Va ser el passat dissabte quan un grup de marroquins van atacar els ocupes que vivien a l'aparcament acusant-los d'haver-los saquejat els cotxes i també els locals que regenten. La Policia Municipal es va presentar a lloc, però els implicats en la baralla la van emprendre amb els agents, dos dels quals van acabar ferits, un amb contusions a la cara i un altre amb la cama trencada. Finalment, es van detenir dues persones, una per temptativa d'homicidi, ja que va intentar atropellar una altra persona, i l'altra per atemptat contra els agents de l'autoritat i danys, ja que també va provocar destrosses en un cotxe patrulla.

terrassa parquing ocupa
Els serveis de neteja han buidat l'interior del pàrquing. / Ajuntament de Terrassa
aparcament ocupat terrassa
El pàrquing ocupa s'havia convertit en un focus de conflictes a la zona. / Ajuntament de Terrassa
terrassa ocupa parquing
S'ha segellat l'entrada al pàrquing ocupa. / Ajuntament de Terrassa

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!