Els veïns del carrer de Laureà Miró d'Esplugues de Llobregat estan farts dels lladres que els entren en pisos i establiments. El passat 15 de maig, dos lladres van quedar atrapats després d’intentar accedir al bloc per robar. Els veïns, veient que la porta de sortida al carrer els havia jugat una mala passada, van aprofitar per gravar-los i, almenys, fer-los passar vergonya. Els fets van passar al voltant de les nou del matí, segons han explicat fonts policials, i tot i que els veïns, en detectar els lladres, van trucar al 112, finalment els dos suposats malfactors, d’origen georgià, van poder escapar. Tots dos són coneguts de la policia i un d’ells, segons ha pogut saber ElCaso.cat, va poder ser arrestat un altre dia, gràcies a les imatges.
Els dos lladres que surten enregistrats a les imatges intentant sortir del pis formen part d’una bateria de delinqüents que es dediquen a fer robatoris a l’interior de pisos per tota l’àrea metropolitana. El modus operandi és conegut. Marquen les portes com a acte de preparació i després, si detecten que els marcadors encara hi són, saben que no hi ha ningú i hi accedeixen. La seva especialitat és cometre robatoris ràpids, poc sorollosos —rebentant la porta amb eines especialitzades— i sempre intenten actuar sense persones a l’interior, un fet que complicaria la seva possible pena si són enxampats. L'objectiu són joies i diners en efectiu.
Els veïns d'Esplugues, amb por
Els veïns de la zona d’Esplugues han denunciat un increment de robatoris els darrers mesos i, si bé han instal·lat càmeres i han reforçat les entrades als blocs i als pisos, la por s’ha instal·lat sabent que els lladres, tot i que alguns cops són detectats i arrestats, entren i surten dels jutjats només sumant antecedents. Els mateixos veïns admeten a ElCaso.cat que la situació és greu i que mai havien tingut aquesta sensació de perill. Els robatoris també s’han registrat a establiments, amb altres tipus de modus operandi, però els Mossos creuen que es tracta d’uns altres lladres. Les investigacions estan en marxa.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!