Una menor de 15 anys d'edat ha estat presumptament violada en un parc de Huelva. La Policia Nacional investiga l'agressió sexual per part de dos joves al Parc Alonso Sánchez de la capital provincial andalusa. Els fets van tenir lloc aquest divendres a la nit a l'espai verd de la ciutat, segons han informat fonts properes a la investigació a EFE. Poc després de tenir coneixement de l'atac, la família de l'adolescent va interposar la corresponent denúncia davant de la comissaria provincial del Cos Nacional de Policia (CNP).

La Policia Nacional, en tenir coneixement dels fets, ha obert una investigació per tal d'esclarir els fets i identificar, així com localitzar, els dos joves que presumptament la van violar al Parc Alonso Sánchez de Huelva. La menor de 15 anys d'edat, segons la denúncia, va ser agredida sexualment amb penetració per un dels dos joves que van interceptar-la a l'espai verd de la metròpoli, molt proper al centre de la ciutat. Els investigats van fugir del lloc dels fets quan van adonar-se'n que arribava el grup d'amics de la jove, que pel que sembla no els van aconseguir veure. El Jutjat d'Instrucció número 5 de l'Audiència Provincial, en funcions de guàrdia durant el cap de setmana, ha obert diligències per la presumpta agressió sexual a l'adolescent i, segons ha avançat la Cadena Ser, s'ha fet càrrec de la causa. 

Uns 500 menors condemnats per delictes sexuals el 2022

Tot i que encara no s'ha fet pública la identificació i edat dels dos joves que presumptament van agredir sexualment a la noia de 15 anys a Huelva, les dades de les condemnes per delictes sexuals de menors a Espanya el 2022 han augmentat un 14,1% respecte a l'any anterior. Segons l'Estadística de Condemnats de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), van ser processats 308.624 adults per agressió sexual l'any passat i 501 menors. A més, del total de 3.835 delictes comesos pels majors de 18, 1.458 van ser per abús sexual i 462 per agressió sexual, de les quals només 46 van ser considerades com a violacions.