Primer detingut per haver vandalitzat, destrossat i robat al Centre Cívic Onyar, al conflictiu barri de la Font de la Pólvora de Girona. Els Mossos d'Esquadra han localitzat i arrestat aquest dilluns al migdia un jove de 21 anys, de nacionalitat espanyola i ètnia gitana, com a un dels responsables d'haver causat greus desperfectes a les instal·lacions municipals, de cremar contenidors i d'haver apedregat a Mossos, Policia Local i Bombers de la Generalitat. El sospitós està acusat, a més d'un delicte de danys, d'un delicte de robatori amb força per haver-se endut dos telèfons mòbils de l'interior del centre i haver intentat forçar una caixa forta on guardaven diners. La investigació de la policia catalana els va portar fins a un habitatge del mateix barri, on van poder identificar el sospitós. De moment, les perquisicions continuen en marxa i no es descarten més detencions. 

centre cívic font de la pólvora (1)
Els esvalotadors van rebentar els vidres per poder accedir-hi / Marina López, ACN. 

Destrossen el centre cívic com a protesta per una ocupació fallida

Els fets dels quals està acusat es remunten a la nit del 22 al 23 de març. Una turba d'unes cinquanta persones va assaltar el Centre Cívic Onyar, segons sembla, com a resposta a un intent d'ocupació els dies previs d'un pis que havia estat desnonat i que va ser frustrat pels efectius d'ARRO dels Mossos. Els aldarulls van començar al voltant de les onze de la nit amb un grup de persones cremant contenidors pels carrers dels voltants del centre. Des del 112 s'hi va enviar patrulles de la policia catalana, de la local i dotacions dels Bombers, que van ser rebuts a pedrades pels esvalotadors. Cap a dos quarts d'una de la matinada, la turba s'hi va desplaçar fins al centre cívic i el van assaltar, trencant les finestres, regirant tot l'interior i cremant més contenidors per dificultar la tasca dels efectius d'ordre públic. 

assalt al centre cívic font de la pólvora
L'interior del centre va quedar completament regirat / Marina López, ACN.

La policia i els bombers van lluitar contra aquests antisocials durant diverses hores, fins que van aconseguir fer-los fora. El centre va quedar completament destrossat i va haver de romandre tancat fins aquest diumenge. L'Ajuntament de Girona va denunciar els fets i s'ha personat com a acusació particular contra els responsables; juntament amb el Departament d'Interior, han acordat un "pla de millora" als barris de la Font de la Pólvora i de Vila-roja, amb un increment de la presència policial -ARRO i BRIMO- i dels efectius de neteja i de control de l'incivisme. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!