El personal de seguretat i els diferents cossos policials que treballen a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat no hi ha dia que no obrin alguna maleta amb un contingut més que qüestionable i acabin trobant coses força bigarrades. Però el contingut del paquet que van obrir aquest mes de març no s'ho esperaven: sis cadires de muntar a cavall "fabricades" amb 26 quilos de cocaïna. La droga, segons van esbrinar, formava part del farciment de les cadires, i el seu valor arriba als 600.000 euros al mercat negre. La Guàrdia Civil, en el marc de l'operació "Equitem", va detenir cinc persones de nacionalitat espanyola acusades de delictes contra la salut pública en el vessant de tràfic de drogues i de pertinença a grup criminal.

Cocaïna de Medellín integrada en les cadires de muntar
La investigació de l'Institut Armat va començar el passat mes de novembre quan van detectar diversos enviaments de cocaïna procedents de Medellín, Colòmbia, amb destinació final Alcañiz i Valdealgorfa, a Terol. El rastre de la droga els va portar fins a l'aeroport de la capital catalana, on van aconseguir localitzar dos paquets que amagaven les esmentades cadires farcides, literalment, amb la droga.
Els narcotraficants feien servir un sofisticat sistema d'ocultació que es basava en un tractament químic que s'aplicava a la cocaïna perquè pogués confondre's amb el farciment de les cadires de muntar sense perdre qualitat. Quan arribaven al destí, s'invertia aquest procés i decantaven la droga per poder vendre-la de manera il·legal. El grup estava format per cinc persones que van ser detingudes als municipis de Terol anteriorment esmentats, amb la qual cosa la Guàrdia Civil ha donat per desarticulada l'organització.
Les diligències han estat instruïdes pel Jutjat d'Instrucció número 2 d'Alcañiz, que ha enviat tots cinc a la presó. En l'operació han participat agents de l'Equip de Delinqüència Organitzada i Antidrogues (EDOA), de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial del Comandament de Terol i de l'equip ROCA d'Alcañiz.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!