Unes cent persones han protagonitzat un flashmob, és a dir, una concentració llampec, per protestar contra la sobreexplotació d'aviram a Burger King. Això ha succeït a França aquest dissabte, en una de les sucursals de la cadena a París. Però més enllà de la concentració, l'originalitat d'anar disfressats amb màscares de pollastre ha provocat gran expectació a les xarxes socials, fins i tot fora del país. Els activistes que van ocupar l'establiment van ser convocats (i molts d'ells en formen part) per l'associació L214 que lluita pels drets dels animals i ha reivindicat al seu web l'acció portada a terme a la capital francesa. "La idea d'aquesta acció és il·lustrar la manera com viuen els pollastres en granges intensives com les de les que es subministra Burger King", ha asseverat la cofundadora d'L214, Brigitte Gothière.
Demanen seguir els criteris europeus de criança de pollastres
L'associació va exigir amb aquesta acció tan llampant, que Burguer King es comprometi a seguir els criteris mínims del Comitè Europeu del Pollastre, recolzat per una trentena d'organitzacions del continent per tal de reduir el patiment dels animals que es crien pel seu consum. Entre els criteris a seguir, en destaquen, la reducció de la densitat d'animals a les granges, amb un màxim de 15 o 17 pollastres per metre quadrat; la prohibició de soques de creixement ultraràpid; la presència de llum natural; així com un mètode de matança que no impliqui penjar els ocells cap per avall pels peus mentre encara estan conscients. "En aquestes granges hi ha de mitjana una vintena de gallines per metre quadrat: per a un ésser humà, això equival a passar la vida en un vagó de metro ple de gent", ha denunciat en un comunicat Gothière.
En qualsevol cas, les associacions de defensa dels drets del animals porten temps exigint que es compleixin els criteris acordats als compromisos europeus. No obstant això, aquesta il·lustració va fer saltar als mitjans i a les xarxes les demandes, per tenir gairebé cent gallines humanes en una botiga de Burguer King. Això arriba, segons recorda L214, després que altres empreses com KFC, Subway o Domino's Pizza s'acollissin al compromís europeu de criança del pollastre i van adoptar les mesures pertinents. Especialment, quan contracten un proveïdor que s'ha de regir per aquestes normes. La cofundadora de l'organització que va realitzar aquest flashmob ha demanat a la cadena de menjar ràpid que adoptin aquestes mesures que "ja es van comprometre" a complir fa temps.