La conductora d'un patinet ha resultat ferida de caràcter greu aquest divendres al vespre en un xoc entre el vehicle en què viatjava i una motocicleta a Barcelona. Segons ha informat l'Ajuntament de la capital catalana, el sinistre ha tingut lloc cap a les vuit a la cruïlla del carrer Ausiàs March amb el passeig de Sant Joan. Les causes de la col·lisió entre els dos vehicles estan sota investigació. La conductora del patinet ha estat atesa per membres del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que l'han traslladat a un centre hospitalari. La Unitat d'Investigació i Prevenció de l'Accidentalitat (UIPA) de la Guàrdia Urbana de Barcelona s'ha fet càrrec de la investigació del sinistre.

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha proposat recentment que l'edat mínima per a circular en patinet elèctric sigui els 16 anys, que l'ús de casc sigui obligatori i que els usuaris d'aquests vehicles de mobilitat personal disposin d'una assegurança de responsabilitat civil contractada. Aquestes són les principals recomanacions de la proposta d'ordenança de regulació comuna que Trànsit ha elaborat amb l'objectiu d'homogeneïtzar les normatives municipals de Catalunya sobre aquests elements. El document, que vol ser una guia per a totes les poblacions, també prohibeix als VMP circular per les voreres, rambles o passejos. A més, els aconsella no transitar en espais d'ús preferent de vianants i respectar els itineraris accessibles.

L’ordenança model és un redactat bàsic per guiar i facilitar als municipis la inclusió de la regulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP) en les seves ordenances de mobilitat o circulació. Alhora vol simplificar i clarificar la informació sobre els drets i deures dels usuaris dels patinets elèctrics. L’eina pretén promoure una mobilitat urbana més segura per a tots els col·lectius, una millor convivència entre els diferents modes de transport i protecció dels més vulnerables com els vianants.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha remarcat que “aquest dossier tècnic és una ordenança d’ordenances, una eina per ordenar la mobilitat d’aquests vehicles, la sinistralitat dels quals hem vist que s’ha incrementat notablement els darrers anys”. Ha explicat que s’ha dut a terme un anàlisi de la normativa actual i s’ha detectat que hi ha molta confusió sobre l’ús d’aquests vehicles. “Amb aquest dossier oferim als municipis criteri, opinió i autoritat”, ha subratllat. El titular de Trànsit també ha assenyalat que el text dona a les poblacions catalanes un punt de partida que els servirà de base.