Ja són gairebé cinc dies sense tenir cap pista del Rami, el menor de 12 anys desaparegut a Granollers durant el temporal de pluges torrencials, però la seva família no perd l'esperança i creu que es podria estar amagant. El menor, que pateix autisme, va marxar de casa espantat pels llamps i els trons dissabte a la nit, però ja no hi va tornar. No era el primer cop que se n'anava d'aquesta manera, ja ho havia fet en dues ocasions prèvies, però sempre l'acabaven trobant al cap de poques hores. Aquesta vegada, en canvi, no va aparèixer i es va activar un dispositiu de recerca on participen amb tots els seus esforços els Bombers de la Generalitat, els Mossos d'Esquadra, policies locals, Agents Rurals, Protecció Civil, ADF i prop de 500 voluntaris.
En un primer moment, gràcies a les càmeres de seguretat, es va poder saber que l'últim punt on se l'havia vist era molt a prop de les vies del tren, de manera que es va començar la recerca per aquella zona. De mica en mica, i en veure que no hi havia resultats positiu, s'ha anat ampliant les zones de cerca en totes direccions. S'han inspeccionat totes aquelles zones potencialment inundables com torrents, rieres i rius i ja se l'ha començat a buscar en altres municipis dels voltants com Corró d'Avall, Lliçà de Munt, Montmeló, Montornès del Vallès i la Roca del Vallès.
La família no descarta que marxés a Barcelona
Malgrat el pas de les hores i que no s'ha trobat cap pista sobre el parador del Rami, la seva família no perd l'esperança. Tal com ha explicat la seva cosina en declaracions al programa L'Altaveu de La2Cat, no descarten que hagués pogut marxar cap a la ciutat de Barcelona. El nen, molt aficionat als trens i als cotxes, ja havia desaparegut alguna vegada i l'últim cop havia acabat apareixent a la plaça d'Espanya de la capital catalana. Per aquest motiu, estan penjant cartells per tot Barcelona per si algú el veu i pot aportar alguna pista a la policia.
Un dels motius pels quals no descarten que tardi tant a aparèixer és perquè creuen que podria estar espantat i, per això, s'estaria amagant. Cal destacar que pateix autisme i li costa molt relacionar-se amb persones, especialment si no les coneix, cosa que el porta a no demanar ajuda encara que la necessiti. Tot i això, la seva cosina reconeix que, malgrat que no vagi a la gent a dir-li que s'ha perdut, sí que contestaria en cas que algú el cridés pel seu nom.
Recerca sense voluntaris pel risc del temporal
Mentrestant, el dispositiu de recerca al Vallès segueix en marxa i s'hi estan centrant tots els esforços. De cara a la nit de dijous a diumenge, però, davant l'alerta per possibles pluges fortes al litoral i prelitoral de Barcelona, en una zona molt castigada pels aiguats i on ja hi ha hagut tres víctimes mortals, s'ha demanat als centenars de voluntaris que marxin cap a casa i es resguardin per no posar-los en perill. Pel que fa als equips d'emergències, seguiran treballant sobre el terreny buscant el Rami sempre que no es posi en perill el personal dels equips de rescat.