Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquesta nit una parella d'escaladors que no aconseguia fer el descens des de l'agulla de la Mòmia de Montserrat. El telèfon d'emergències 112 va registrar l'alerta quan passaven cinc minuts de les onze de la nit. Segons la persona que va trucar, ella i un company necessitaven assistència per poder baixar del pic, ja que se'ls havia fet de nit i no es veien segurs per fer el camí de tornada sols. Fins al lloc, dins del terme municipal de Monistrol de Montserrat, al Bages, es van activar efectius del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) que van començar a fer l'ascens a peu per poder arribar fins als escaladors

No obstant això, mentre esperaven que arribés l'ajuda, els muntanyencs van decidir començar a fer el descens pels seus propis mitjans de totes maneres, fent servir la corda de ràpel, i es van trobar amb els Bombers a mig camí. Els efectius els van acompanyar fins a baix de tot, ajudant-los als trams més complicats, fins que van arribar a la base de l'agulla i van poder tornar al seu vehicle. Afortunadament, l'actuació va acabar de la millor manera possible, sense afectacions personals. 

Tres rescats més aquest cap de setmana 

Diumenge, els Bombers van fer dos rescats a Collbató (Baix Llobregat) i Torroella de Montgrí (Baix Empordà). En el primer cas, van auxiliar una dona que no podia continuar fent la ruta de l'Avenc Petit de la Costa Dreta per trobar-se molt esgotada. L'avís va arribar a tres quarts d'una del migdia i els Bombers la van traslladar en helicòpter fins a on esperava l'ambulància del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) que se'n va fer càrrec. Un parell d'hores més tard, cap a les 16:11, van rescatar una altra dona que s'havia accidentat en una cala de Torroella. En aquest cas també van haver de fer servir l'helicòpter per poder extreure-la amb la llitera fent un gruatge fins a on esperava el metge. 

Rescaten una dona accidentada en una cala a Torroella de Montgrí / Bombers de la Generalitat. 

Dissabte, a Marganell, al Bages, tres excursionistes es van perdre mentre feien el descens de les Agulles, pels volts de les deu de la nit, i van acabar en una zona de difícil accés per on no podien continuar ni cap endavant ni endarrere. Els efectius del GRAE van arribar fins a on s'havien quedat atrapats i els van ajudar a baixar. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!