Gran explosió en un pis proper a l'estació de tren de Badajoz. Un habitatge ha saltat pels aires al carrer Hernando del Soto, número 1, al barri de San Fernando, aquest dijous al migdia. L'esclat ha provocat la mort d'una persona que residia a l'immoble i 16 més han resultat ferides de diversa consideració, la majoria de caràcter lleu. A més, hi ha molts danys materials, que han deixat una obertura evident a la segona planta de l'edifici.

Un mort al pis de Badajoz

Els bombers han trobat aquesta tarda el cos sense vida d'una persona al pis on s'ha produït l'explosió de gas, segons ha confirmat el cap de bombers del Servei Municipal d'Extinció d'Incendis de Badajoz, Basilio González. Els fets s'han produït aquest dijous cap a dos quarts de quatre. Poc abans, els serveis d'emergències havien estat alertats pels veïns que hi havia una forta pudor a gas que procedia de l'habitatge que ha esclatat.

En rebre l'avís, un equip de bombers s'ha traslladat fins al carrer Hernando de Soto, número 1, de Badajoz. Els bombers estaven a punt d'accedir al pis de la segona planta de l'edifici, quan s'ha produït la deflagració. Això l'ha succeït un incendi que ja ha estat sufocat pels mateixos efectius desplaçats a la zona. I, minuts més tard, agents de la Policia Nacional i la Policia Local ha començat a desallotjar l'edifici i acordonar tot el perímetre.

Diversos veïns, dos policies i dos bombers ferits en l'explosió

Entre els ferits, a més de veïns, hi ha dos agents de policia i dos bombers. Tots de caràcter lleu i, en el cas dels residents de l'edifici, la majoria han estat assistits per crisis d'ansietat, segons ha informat el Centre d'Urgències i Emergències 112 d'Extremadura. Respecte a la persona morta, segons apunten a El Periódico de Extremadura diverses fonts, podria ser un home que vivia amb la seva parella, la qual no hauria estat al pis en el moment de l'incident.

La Policia Nacional ha obert una investigació per esclarir les causes de l'incident mortal, mentre els efectius d'emergències segueixen a la zona i s'espera que les pròximes hores els Bombers de Badajoz facin una inspecció de l'edifici per veure si hi ha hagut danys estructurals. D'altra banda, l'alcalde de la ciutat, Ignacio Gragera, ja s'ha desplaçat fins al lloc dels fets.