La Gemma, una veïna de Barcelona, va voler celebrar el seu cinquantè aniversari fent un viatge amb la seva família i va estar estalviant durant molts anys, però tot es va complicar: va ser víctima d’una estafa i va perdre 3.500 euros. Ho expliquem en un nou capítol d'ElCaso Exprés.


La Gemma va fer la compra dels bitllets que la portarien a ella, al seu marit i als seus dos fills fins als Estats Units amb Air France i va veure que els diners no havien estat carregats al seu compte corrent. Va trucar al banc i li van dir que l’operació trigaria uns dies a realitzar-se. Esperat aquest temps prudencial, va buscar el telèfon d’atenció al client d’Air France per internet i va trucar a un número amb el prefix de Madrid, amb la finalitat de comprovar que la compra s’havia fet correctament. Per a sorpresa de la Gemma, un home amb accent estranger va contestar el telèfon i li va demanar el número de localitzador de la compra per ajudar-la en la gestió. En aquell moment, el suposat telefonista va comentar a la Gemma que tenia un bitllet fals i que el preu havia incrementat 1.000 euros per persona, però que ell, dient que era el supervisor, va començar a regatejar el preu del bitllet, dient que li faria una oferta pels quatre que ja havia comprat.

La Gemma, en veure que no feia bona pinta, va decidir penjar, i automàticament va rebre un correu d’Air France que deia que els seus bitllets havien estat cancel·lats. Més tard, va començar a rebre uns altres correus, amb faltes d’ortografia, on el suposat responsable de la companyia l’animava a comprar de nou els bitllets, però des de la seva plataforma. Era l’home amb qui havia parlat ella, que havia aconseguit suplantar la companyia, anul·lar els vols amb les dades que li havia donat ella i voler estafar-la simulant una nova compra.

Estafa per suplantació d'identitat

La Gemma va anar l’endemà a la comissaria dels Mossos d’Esquadra i va descobrir que l’havien intentat estafar. Els estafadors havien creat una pàgina web idèntica a la d’Air France perquè els clients truquessin per “solucionar problemes” i també es van fer passar per la Gemma, amb les seves dades, per cancel·lar els bitllets d’avió. La finalitat de l’estafador era que la víctima compres un altre cop els bitllets a Air France a través d’ell, però incrementant notablement el preu dels vols. Finalment, la Gemma va haver de tornar a comprar els vols a la web de la companyia, però gastant més de 3.500 euros. Molta atenció amb aquestes estafes.

🔴 Tots els capítols de ElCaso Exprés, l'actualitat en menys d'un minut