Una patrulla dels Mossos d'Esquadra realitzava tasques de patrullatge preventiu pel barri dels Clols de Valls (Alt Camp) el passat 8 d'agost a prop de dos quarts de quatre de la tarda quan, de sobte, van veure uns operaris que, aparentment, estaven reparant el cablejat telefònic.
En apropar-se a obtenir informació de què feien els operaris i fer les comprovacions oportunes, els agents van veure que hi havia dues persones dins d'una arqueta subterrània tallant el cable telefònic. En ser preguntats per l'empresa per la qual treballaven, els homes van reconèixer que estaven tallant el cable amb la finalitat de vendre'l.
Els agents dels Mossos d'Esquadra van detenir els sis homes d'edats compreses entre els 25 i els 50 anys, com a presumptes autors per delicte de furt. Tots ells anaven vestits d'operaris per a dissimular. A més, van escorcollar les dues furgonetes en les quals s'havien desplaçat al lloc dels fets. La policia va trobar 121 peces de cable telefònic d'1,5 metres cadascuna i prop de 2.500 euros en efectiu. S'estima que el cable sostret són quasi 850 kg, amb un valor aproximat de 4.700 €.
Programa Operatiu Específic del Metall
L'actuació policial es va fer en el marc del patrullatge preventiu que fa el Cos de Mossos d'Esquadra i concretament en les tasques incloses dins del Programa Operatiu Específic del Metall, que va activar-se en el nivell dos sobre tres a tota Catalunya després del robatori de coure a Montcada Bifurcació el maig del 2024 i que va paralitzar tota la xarxa ferroviària de Catalunya durant un dia sencer.
En aquest programa s'estableixen mesures de seguretat i accions específiques que duu a terme el cos policial amb l'objectiu de lluitar contra la sostracció de metalls en empreses, obres, infraestructures crítiques i la xarxa ferroviària.
El Programa Operatiu Específic del Metall treballa en dues línies paral·leles. Per una banda, prevenir i reduir la delinqüència relacionada amb les sostraccions del metall. D'altra banda, garantir els serveis bàsics a la ciutadania, ja que gran part dels delictes recauen en infraestructures de serveis a la població, com línies de conducció energètica, línies de telefonia i xarxa ferroviària.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!