El Servei Català de Trànsit (SCT) no cessa en la seva lluita per reduir la sinistralitat a les carretes catalanes i, per això, no deixa d'implementar noves estratègies per reduir el nombre d'accidents, especialment en els punts negres. En aquest sentit, a finals de 2024, amb l'objectiu de controlar l'excés de velocitat, una de les principals causes d'accident, va posar en funcionament els coneguts com a radars remolcs, un tipus de cinemòmetres sense necessitat de connectar-se a la xarxa elèctrica, amb connexió pròpia a internet i que, malgrat ser fixos, poden ser canviats de lloc en motiu de les necessitats. Veient l'èxit que van tenir els quatre primers en punts diferents de Barcelona, com l'AP-7 o la C-31, aquesta setmana han entrat en funcionament quatre més.
Els nous radars s'ubicaran en un primer moment a la C-14, a l'altura de la Riba (Alt Camp), a l'N-240, a Valls (Alt Camp), a l'AP-7, a Tarragona (Tarragonès) i a l'N-340, a l'altura de Castellet i la Gornal (Alt Penedès). Entraran en funcionament entre aquest dimecres i aquest dijous i està previst que hi estiguin de manera fixa, com a mínim, durant una setmana, ja que és el temps que dura la bateria que porten incorporada i que fa que sigui autònom i no necessiti connexió elèctrica. A més, està previst que durant el 2025 se n'hi sumin dos més que es van comprar al mateix temps, tot i que encara no hi ha una data fixada ni tampoc s'ha determinat quina serà la seva localització.
Radars autònoms, més potents i que multen al moment
Els nous radars que el Servei Català de Trànsit està implementant des de finals de 2024, coneguts com a radars remolc o carros radar, són uns cinemòmetres de nova generació que compten amb avantatges pel que fa a la seva autonomia i mobilitat, així com per a la detecció dels vehicles i posterior gestió de la infracció. Els aparells no necessiten cap connexió a la xarxa elèctrica, cosa que permet que, malgrat ser radars fixos, es puguin desplaçar a voluntat a qualsevol punt de la xarxa viària. Això permet que es puguin instal·lar en trams de carretera on, per la manca d'infraestructura o per la seva perillositat, fins ara era impossible.
Més enllà de la seva mobilitat, un dels trets característics és que incorporen una connexió a internet pròpia, cosa que permet gestionar de forma immediata l’expedient corresponent a la infracció i possibilita alhora que no sigui necessària la presència d’un agent de trànsit. Pel que fa a l'hora de detectar la infracció, utilitzen una tecnologia amb làser que permet que, més enllà de la típica fotografia, es pugui fer un seguiment dinàmic al vehicle durant uns metres per determinar-ne la velocitat. A més, ho poden fer en diversos carrils i en qualsevol mena de via, des d'autopistes a carreteres locals. Per últim, aquests radars també es destaquen per estar construïts amb una carcassa a prova de vandalismes.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!