Greu ensurt la nit de dilluns a dimarts a Sallent, al Bages. El tercer pis d'un edifici del carrer del Secretari Bonet s'ha ensorrat parcialment, deixant dues persones atrapades entre la runa i obligant una quinzena de persones a abandonar el bloc i a ser reallotjades. El telèfon d'emergències 112 ha rebut l'avís de l'incident quan faltaven vint minuts per a la una de la matinada i fins al lloc, el número 32 de l'esmentada via, s'han desplaçat cinc dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat, així com patrulles dels Mossos d'Esquadra i de la Policia Local, efectius del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). 

Part del tercer pis -l'últim d'aquest edifici de tres altures més planta baixa- s'ha esfondrat sobre el segon. Els dos inquilins han hagut de ser rescatats pels Bombers, ja que s'han quedat atrapats, però, afortunadament, se'ls ha pogut extreure amb vida; un d'ells n'ha sortit il·lès, mentre que l'altre ha estat evacuat a la Fundació Althaia de Manresa per lesions de caràcter menys greu. Per altra banda, els efectius d'emergències han fet una recerca per tot l'edifici per tal de descartar més afectats i els sanitaris del SEM han atès tres persones més -una dona, un home i un menor d'edat- que han pogut ser donats d'alta in situ.

L'edifici ha estat desallotjat i ha quedat precintat / ACN.

Una quinzena de persones han hagut de ser reallotjades  

Afortunadament, no s'ha hagut de lamentar més ferits, ja que la magnitud de l'ensorrament feia témer el contrari. Com a mesura de prevenció s'han desallotjat un total de tretze persones de cinc unitats familiars diferents. Segons han informat des de l'Ajuntament de Sallent, tres dels afectats s'han allotjat als domicilis dels seus parents, mentre que les restants han estat reallotjades provisionalment en un establiment de la comarca. Els reallotjaments han estat coordinats per l'alcalde, Oriol Ribalta, així com per la regidora de Serveis Socials, Sílvia Tardà i les regidores Carme Escàmez i Neus Solà, que s'han personat al lloc de l'incident. 

A primera hora del matí, els experts dels serveis tècnics municipals i dels Bombers de la Generalitat han fet una inspecció del bloc per avaluar-ne l'estat i determinar l'abast de l'afectació. La conclusió que han tret és que l'edifici presenta danys estructurals significatius que no n'afecten els contigus. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!