Els Agents Rurals, juntament amb la Policia Nacional espanyola i Inspecció de Treball, han enxampat dues empreses de la comarca d'Osona que es dedicaven a llançar residus de vehicles, principalment, pneumàtics, al riu Gurri, a l'altura del municipi de Vic. Una de les empreses, ubicada a Taradell, ha estat denunciada penalment per una incorrecta gestió de residus que hauria fet a través d'un treballador -també denunciat pels Agents Rurals per ser-ne el responsable directe i per no disposar de l'autorització per transportar residus-, arribant a abocar en sis ocasions diferents més de 250 pneumàtics fora d'ús. L'operatiu s'ha fet en el marc d'una investigació per trobar les persones responsables de llançar aquestes deixalles al riu de manera sistemàtica.

Una segona empresa implicada 

A banda de l'empresa de Taradell, dedicada al desballestament de vehicles, n'hi ha una segona implicada i també denunciada, un taller de planxa i pintura de Calldetenes, per a qui aquesta mateixa persona també hauria fet abocaments il·legals al mateix lloc. Els Agents Rurals també han inspeccionat les instal·lacions del centre de recuperació de vehicles en desús per comprovar que tingués totes les autoritzacions en ordre per poder dur a terme la seva activitat, així com els permisos per la gestió mediambiental dels residus. Durant aquestes comprovacions, la Policia Nacional va detenir un dels treballadors, ja que es trobava en situació irregular al país. 

Aquestes infraccions es poden multar amb una sanció econòmica d'entre 100.001 i 3.500.000 euros en considerar-los com a molt greus, ja que aquestes accions posen en perill la salut de les persones i representen un gran perjudici per al medi ambient, segons la Llei 7/2022 del 8 d'abril de residus i sols contaminants de Catalunya. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!