Diverses persones han mort i altres han resultat ferides en ser atropellades aquest divendres per un autobús al centre d'Estocolm, ha informat la policia sueca, que no ha ofert fins ara xifres concretes. El conductor de l'autobús ha estat detingut i s'ha obert un cas per homicidi involuntari, ja que la policia no creu que es tracti de terrorisme, segons la televisió pública SVT. Altres mitjans suecs com Expressen apunten que es tractaria d'un possible problema de salut del xofer, que ha estabellat l'autobús contra una marquesina on hi havia diverses persones, mentre circulava a baixa velocitat.

L'últim comunicat policial ha assenyalat que "diverses persones atropellades per un autobús a Valhallavägen a l'altura de l'Institut de Tecnologia" i que "en el succés hi ha tant persones ferides com mortes". Tot i que encara no hi ha xifres confirmades de manera oficial, un portaveu de la regió d'Estocolm ha declarat a SVT, que almenys hi ha tres morts i dos ferits. D'acord amb els serveis d'emergències, l'autobús estava fora de servei i no portava passatgers al moment de l'accident, que ha tingut lloc al barri d'Östermalm, al centre de la capital sueca, i que ha estat acordonada per ordre de les autoritats. 

El primer ministre suec Ulf Kristersson ha qualificat l'incident de tràgic a través del seu compte de X: "Gent que potser tornava a casa amb la família, els amics o que passava una nit tranquil·la a casa. Encara no sabem la causa d'això, però ara mateix els meus pensaments són principalment amb els afectats i els seus familiars. La policia, les ambulàncies i els serveis de rescat ara tenen una feina molt difícil i important. Insto a tothom a mostrar consideració i comprensió per les seves tasques", ha dit.