La Direcció General de Trànsit (DGT) ha dit prou a tots aquells conductors tramposos que provoquen un perill a la carretera i intenten evadir les seves responsabilitats. Davant el fet que molts d'ells mai paguen les multes, a partir d'ara l'organisme podrà retirar el carnet amb efecte immediat a tots aquells que cometin una infracció de gravetat. A més, s'han posat també molt estrictes amb aquelles persones que fan servir dispositius per anticipar la presència de radars i evitar la multa, fins al punt que s'ha convertit en una de les infraccions més greus que es poden cometre al volant.
Cal destacar, però, que existeixen tres tipus de dispositius per anticipar la presència de radars. El primer d'ells, l'avisador, és legal i està permesa la seva utilització, malgrat que des de la DGT han estudiat prohibir-los en més d'una ocasió. De fet, es tracta d'un mecanisme que es troba a la gran majoria de dispositius GPS, entre els quals el Google Maps del telèfon mòbil. Això sí, aquest avisador només serveix per alertar de la ubicació de radars fixos que han estat fets públics per la DGT.
Els detectors i els inhibidors, prohibits
Més enllà dels avisadors de radars, encara hi ha dos dispositius més que alerten de la seva presència i tots dos estan prohibits. El primer és el detector de radars. Aquest objecte es dedica a buscar les freqüències i les ones dels radars de la policia a distància i avisen els conductors quan els detecten. En fer treball de camp i no estar programat prèviament, pot detectar tant els radars fixos com els mòbils. La seva utilització es considera una falta greu i comporta la retirada de tres punts del carnet i 500 euros de multa.
El tercer dispositiu en qüestió són els inhibidors de radars. En aquest cas, el que fan és distorsionar els radars de la policia perquè els cinemòmetres no puguin mesurar la velocitat en la qual està circulant el cotxe. Per aquest motiu, la sanció és la més elevada de totes, suposant la retirada de sis punts del carnet i 6.000 euros de multa. A més, en aquests casos, el codi de circulació també estableix una multa de 30.000 euros al taller responsable de la instal·lació del dispositiu. Per això, però, ha de ser el conductor qui delati al mecànic.