Un jove de 22 anys i veí de Navalmoral de la Mata (Càceres) ha estat detingut després de compartir un vídeo saltant sobre les tombes i realitzant comentaris ofensius per la memòria dels sepultats enterrats al cementiri alemany situat a la localitat de Càceres de Cuacos de Yuste.
Detingut per saltar de tomba en tomba a Càceres
El jove va ser detingut dimecres per la Guàrdia Civil com a presumpte autor d'un delicte contra els sentiments religiosos o difunts, per realitzar atacs o ofenses greus als drets religiosos o ferir els seus sentiments.
Els fets van tenir una gran repercussió en la província i l'alcalde del municipi, José María Hernández, va acudir a la Guàrdia Civil de Jaraíz de la Vera per interposar una denúncia. Desconeixia la identitat del jove i els agents van obrir una investigació per poder identificar-lo. Anava acompanyat d'un gos.
Així, ha estat l'Àrea d'Investigació de Navalmoral de la Mata (Càceres) qui després d'identificar el responsable, un home de 22 anys d'edat, ha procedit a la seva detenció com a presumpte autor d'un delicte contra els sentiments religiosos o difunts.
Llibertat amb càrrecs
El detingut ha estat posat a disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Navalmoral de la Mata i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l'espera de judici.