Capturat per acumular multitud d'arxius de contingut pedòfil a Sils (Selva). La Policia Nacional ha detingut un jove, de 32 anys i nacionalitat espanyola, segons han explicat fonts properes a ElCaso.cat, que es descarregava imatges i vídeos sexuals de menors d'edat i que, pel que sembla, podria haver-los compartit mitjançant una de les xarxes en línia P2P més utilitzades d'Espanya.

Detingut a Sils i tenia en cua més de 5.500 arxius per descarregar

La investigació es va iniciar el passat mes d'agost de 2024, quan els agents van tenir coneixement que una persona del municipi gironí estaria descarregant-se arxius de contingut pedòfil. Això va derivar en les gestions necessàries per identificar l'autor. I així va ser. Després d'això, segons han explicat fonts policials a aquest mitjà, es van dur a terme escorcolls a finals de febrer a Sils —on finalment va ser arrestat el jove— i a Barcelona.

En aquestes entrades, la Policia Nacional va aconseguir descobrir que l'autor hauria començat durant l'any 2024 a descarregar al voltant de 500 arxius de contingut d'explotació infantil, la majoria en format de vídeo i amb contingut totalment explícit. A més, van confirmar que existien més de 5.500 arxius en procés de descàrrega durant els escorcolls per autorització judicial. També es va intervenir l'equip informàtic utilitzat i els dispositius d'emmagatzematge massiu que utilitzava l'arrestat.

Xarxa P2P per descarregar els arxius d'explotació infantil

Però n'hi ha més. Els agents especialitzats del Cos Nacional de Policia (CNP) a Girona, durant la investigació, van descobrir que l'arrestat utilitzava una de les xarxes en línia P2P més emprades a l'Estat. En aquest tipus de xarxa d'ordinadors en la qual tots o alguns aspectes funcionen sense clients ni servidors fixos, amb dispositius interconnectats i que en molts casos s'implementen com a xarxes superposades a Internet; els usuaris de qualsevol lloc del món poden posar-se en contacte i d'aquesta manera realitzar descàrregues així com compartir arxius de qualsevol mena. És, per això, que no es descarta que el detingut hagi descarregat i compartit imatges i vídeos de contingut pedòfil mitjançant aquestes eines.

La Policia Nacional recorda que la pornografia infantil no només és un delicte, sinó una violació dels drets humans dels nens. Cada any, milers de menors són explotats i les seves imatges són distribuïdes en línia, causant un mal irreparable a les seves vides. El cos ha fet una crida constant a pares educadors i a la societat en general perquè informin sobre els riscos i senyals d'alerta. "És fonamental crear un entorn segur per als nostres menors, on puguin créixer i desenvolupar-se sense por de ser víctimes de l'explotació sexual", sentencien.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!